Drukuj

BSC Drukarnia Opakowań idzie na giełdę

BSC Drukarnia Opakowań idzie na giełdę
BSC Drukarnia Opakowań chce pozyskać z publicznej emisji akcji mln zł, z czego 36,7 mln zł zamierza wydać na kupno drukarni fleksograficznej - poinformowała spółka w komunikacie.

Z informacji wynika, że środki z emisji firma zamierza przeznaczyć na rozwój w segmencie opakowań farmaceutycznych, etykiet samoprzylepnych i rozbudowę zakładów i linii technologicznych. Największą część tej kwoty - 36,7 mln zł – ma zostać wydane na przejęcie spółki z branży - drukarni fleksograficznej o profilu etykiet samoprzylepnych. Ta technologia jest uważana obecnie za jedną z najbardziej perspektywicznych, a wprowadzenie jej do portfolio BSC Drukarni Opakowań pozwoli na bardziej kompleksową obsługę klientów i zwiększenie skali sprzedaży.

Środki z emisji umożliwią także przeobrażenie firmy zależnej BSC Etykiety w wyspecjalizowany zakład produkujący opakowania i ulotki farmaceutyczne. Jest to segment o bardzo dużym potencjale i nielicznej konkurencji, ze względu na wysokie wymogi specjalizacji związane z jakością i bezpieczeństwem leków. Pod względem technologicznym drukarnia BSC Etykiety ma odpowiadać najnowocześniejszym zakładom produkcyjnym sektora farmaceutycznego w Europie Zachodniej. Na realizację tego celu pójdzie 19,8 mln zł.

W ramach oferty publicznej inwestorzy będą mogli kupić 3.000.000 akcji nowej emisji serii H, które będą stanowić 34,71 proc. udziału w podwyższonym kapitale. Dla inwestorów instytucjonalnych spółka przeznaczyła 2.250.000 akcji, natomiast w transzy otwartej zaoferowano 750.000 walorów. Cena emisyjna ustalona została w przedziale 17 do 23 zł za akcję.

Właścicielem połowy akcji BSC Drukarni Opakowań jest aktualnie Colorpack GmbH z Berlina, firma należąca do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc Packaging Group.
Spółka poinformowała, że na koniec 2009 roku skonsolidowane przychody BSC wyniosły ponad 83,4 mln zł, a zysk netto ponad 10,5 mln zł. Dodano, że po sześciu miesiącach 2010 przychody grupy sięgnęły 46,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 7 mln zł. Z kolei rentowność netto po pierwszym półroczu wyniosła 15,2 proc., a na koniec 2009 było to 12,7 proc.

Czytaj więcej: Giełda 124 Drukowanie 40