Drukuj

Bioerg dla przemysłu kosmetycznego i spożywczego

Bioerg dla przemysłu kosmetycznego i spożywczego
Bioerg promuje nowoczesne technologie w trosce o środowisko
Opakowania dla przemysłu spożywczego i do kosmetyków. To dwa kierunki rozwoju, jakie spółka chce realizować w najbliższych miesiącach i latach. Liczy też na to, że sprzyjać jej będzie wspierająca rozwiązania proekologiczne Unia Europejska.

Bioerg posiada certyfikat europejski spełniania normy EN 13432:2000. Jest to świadectwo, że opakowania produkowane przez spółkę są w pełni biodegradowalne i nadają się do odzysku organicznego, czyli kompostowania.

- Obecnie produkowane i sprzedawane przez nas reklamówki i torby kompostowalne, to jeden z pierwszych kroków w naszym rozwoju. Równolegle pracujemy nad kolejnymi produktami opakowaniowymi, które są o wiele bardziej wymagające, ale też bardziej atrakcyjne biznesowo – podkreśla Maciej Błasiak, prezes zarządu spółki Bioerg. – Między innymi pracujemy w ramach wspólnych projektów z kilkoma czołowymi producentami branż kosmetycznej i spożywczej w celu stworzenia specjalistycznych opakowań biodegradowalnych do tych sektorów.

Amerykańska firma BCC Research przewidywała kilka lat temu, że przeciętne tempo wzrostu na światowym rynku biodegradowalnych polimerów do 2012 będzie się odbywać w rocznym tempie wynoszącym 17,3 proc. Dziś wiadomo już, że nie doszacowała popytu. Tempo wzrostu zapotrzebowania na polimery biodegradowalne przekracza 30 proc. rocznie.

- To perspektywiczny rynek, który z miesiąca na miesiąc pokazuje ogrom, możliwych zastosowań dla materiałów biodegradowalnych i kompostowalnych. Opakowania, medycyna, rolnictwo to tylko niektóre z obszarów, które coraz częściej wykorzystują innowacyjność technologiczną tworzyw kompostowalnych. Ale musimy również pamiętać, że najlepsze nawet pomysły to za mało, aby „przebić się na rynku” – wyjaśnia Maciej Błasiak. – Dziś problemem i barierą, szczególnie w Polsce, w rozwoju zastosowań tworzyw kompostowalnych jest niska świadomość społeczna. Konieczne jest rozwijanie wiedzy konsumenckiej. Tak naprawdę przysłowiowy statystyczny klient dziś nie wie, jakimi właściwościami różni się prawdziwa, certyfikowana reklamówka biodegradowalna od zwykłej. Ludzie nie znają również oznaczeń umieszczanych na opakowaniach, a przez to nie potrafią odróżnić prawdziwego opakowania kompostowalnego od bardzo powszechnych pseudobiodegradowalnych lub pseudokompostowalnych opakowań wykonanych z tradycyjnych polimerów bazujących np. na HDPE.

Bioerg zapowiada aktywne uczestnictwo w programach edukacyjnych, poprawiających wiedzę i świadomość konsumentów w kwestiach środowiskowych.


brak
Biznes Start

BIOERG S.A.

Producent opakowań biodegradowalnych, torby reklamowe, worki na odpady