Drukuj

Butelka Kor One nowością na rynku opakowaniowym

Butelka Kor One nowością na rynku opakowaniowym
Na światowym rynku opakowaniowym pojawiła się ciekawa butelka. Powstał w wyniku kooperacji kilku czołowych firm z branży tworzyw sztucznych. Materiały dostarczyły m.in. koncerny Eastman i SABIC.

Konkurencyjna dla opakowań PET butelka wielokrotnego użytku o nazwie Kor One powstała z tworzywa sztucznego, w którego skład nie wchodzi bisfenol A, częściowo odpowiedzialny zdaniem wielu naukowców za otyłość i zaburzenia hormonalne. Przy jej konstrukcji producent, czyli amerykańska firma Nypro wykorzystała kopoliester koncernu Eastman o nazwie Tritan. Ten nowatorski materiał, stworzony w wyniku zastosowania nowej technologii, łączy zalety tradycyjnych kopoliestrów z ulepszoną elastycznością konstrukcji i łatwością obróbki.

Dzięki temu nowe opakowanie wykazuje wysoką odporność chemiczną i termiczną, niskie naprężenia cząstkowe i powstaje w wyniku skrócenia cyklu formowania. Przezroczysta butelka wielokrotnego użytku Kor One wyróżnia się szczególną trwałością i jest odporna na zadrapania i trwałe zabrudzenia. Z tworzywa ABS dostarczonego przez SABIC wykonano takie elementy butelki jak opaska i uchwyt. Z kolei Kraiburg dostarczył materiały uszczelniające.

Butelka Kor One

Stożkowe opakowanie o pojemności 750 ml przeznaczone jest do wody mineralnej. Szeroki ustnik, który umożliwia picie jej bezpośrednio z butelki.

To na co w dużej mierze zwracają uwagę producenci butelki, to kwestie zdrowotne. - Ponowne napełnianie jednorazowych butelek może być kuszące ze względu na koszt i perspektywy środowiskowe, ale jest złym rozwiązaniem dla zdrowia. W takich butelkach szybko pojawiają się bakterie, a wąski wylot takich butelek sprawia, że trudno je utrzymać w doskonałej czystości – tłumaczą.

Są jednak i minusy tej butelki. Przede wszystkim bardzo wysoka cena, wielokrotnie przewyższająca koszt magazynowanego w niej produktu. Koszt butelki na rynku amerykańskim, gdzie pojawiła się najszybciej, to 30 dolarów. Dlatego już teraz producent rozgląda się za poszerzeniem rynków zbytu dla tego opakowania. Obok branży spożywczej najbardziej prawdopodobne jest zaadaptowanie nowej butelki na potrzeby farmaceutyczne.