Drukuj

Druk cyfrowy ożywia rynek puszek do napojów

Druk cyfrowy ożywia rynek puszek do napojów
Dzięki Ball Packaging Europe druk cyfrowy puszek do napojów osiągnął dojrzałość rynkową. W swojej fabryce w Hassloch w Niemczech, Ball może teraz wytwarzać puszki do napojów drukowane metodą tradycyjną lub fotorealistyczne wzory na indywidualne zamówienie. Pierwsi konsumenci już korzystają z nowej technologii, celem wprowadzenia na rynek niewielkich serii typu wydanie specjalne.

Druk cyfrowy, odtwarzający wzory na indywidualne zamówienie w niespotykanej jakości, to kolejna po wieczku wielokrotnego zamykania rewolucyjna technologia, która może otworzyć nowe rynki dla puszek do napojów. Głowica drukująca aplikuje obrazy wprost na powierzchnię puszki, w rozdzielczościach do 600 dpi. Obrazy przechodzą bezpośrednio z komputera na linię produkcyjną bez potrzeby sporządzania kliszy drukarskiej. Jest to nie tylko oszczędność czasu - oznacza to również, że każdą puszkę można pokryć drukiem najwyższej jakości i o różnym wzorze.

Firma Ball włączyła prototyp prasy cyfrowej do standardowej linii produkcyjnej w zakładzie Hassloch


Zastosowanie zestawu kolorów CMYK umożliwia idealne odtworzenie kolorów. Druk cyfrowy aplikuje tusze metodą mokro na mokro, jeden na drugi, aby dopasować każdy możliwy odcień i ton. Wynikiem jest wyraźny, fotorealistyczny obraz, przyciągający wzrok w sklepie lub na półce w supermarkecie.

Stanowi to kontrast z tradycyjnym procesem druku reliefowego, w przypadku którego
z góry określa się, jaki tusz aplikować na jaką kliszę drukarską. Metoda konwencjonalna może obsługiwać najwyżej sześć do ośmiu różnych kolorów tuszu i pod względem realizmu nie może się równać z drukiem cyfrowym.

Nowe możliwości rynkowe dzięki drukowi cyfrowemu
„Nasza nowa technologia daje konsumentom całkowicie nowe możliwości marketingowe, zapewniając lojalność konsumenta i zdobywając nowe segmenty konsumenckie" - wyjaśnia Robert Jansen, Dyrektor ds. Innowacji w Ball Packaging Europe.