„Luty był udanym miesiącem” – ocenia polski sprzedawca poliolefin

„Luty był udanym miesiącem”…

Według uczestników rynku luty był dość aktywny pod względem zakupów poliolefin. - Sprzedaliśmy wszystkie stare zasoby, które były w magazynie, ale nie można powiedzieć, że kupujący panikują, nie kupują materiałów w nadmiarze - powiedział Chem-Courier jeden z graczy rynkowych. Ostatni tydzień tego miesiąca gracze opisują jako "tydzień oczekiwania i ciszy", chociaż niektórzy twierdzą, że nadal sprzedają, ale nie wszystkie produkty są dostępne. "W tym tygodniu LDPE jest najczęściej poszukiwany, ale o inne materiały również są zapytania. Przetwórcy chcą kupić materiał jeszcze po cenach z lutego, przewidując kolejny wzrost cen w marcu - dodał jeden z polskich handlowców.

Nowe dostawy koreańskiego HDPE i PP pojawią się na początku kwietnia. Amerykańska Formosa nadal ma problemy produkcyjne (brak energii elektrycznej) i nie dostarcza wolumenów dla Europejczyków.

Ceny w Polsce pozostają stabilne pod koniec miesiąca. Średnia cena folii HDPE w tym miesiącu wahała się między 1200-1250 EUR/t, ale handlowcy twierdzili, że przy wysokich cenach granicznych produkt był trudny do sprzedania. Folię LDPE można było kupić w przedziale 1300-1380 EUR/t. Off grade LDPE jest wyceniany na 1195 EUR/t DDP.

depositphotos-71669829-s

Cena kopolimeru blokowego PP waha się między 1270-1340 EUR/t, podczas gdy średnia cena PP rafii w lutym wynosi 1230-1300 EUR/t. Aktualne oferty na rynku można znaleźć w raporcie Polskiego Tygodnika Poliolefin.

W czwartek 29 lutego ogłoszono cenę kontraktową propylenu. W marcu C3 będzie droższy o 35 EUR/t w porównaniu do lutego. Według niepotwierdzonych danych, cena etylenu wzrośnie analogicznie do propylenu. Według uczestników rynku producenci poliolefin będą próbowali podnieść ceny jeszcze wyżej - PE o 100 euro i PP o 70—80, ale to, czy rynek zaakceptuje takie ceny, będzie zależeć od kilku czynników, w tym popytu i dostępności materiału na rynku. Należy również zauważyć, że zbliżający się sezon budowlany i rolniczy będzie miał pozytywny wpływ na poziom popytu konsumentów z tych obszarów.