Nowe opakowania RPC

Nowe opakowania RPC Dwa nowe pomysły opakowaniowe zaproponowała w ostatnim czasie na europejskim rynku firma RPC.

Wpierw, w wyniku przejęcia przedsiębiorstwa Superfos, wypuściła ulepszoną wersję pojemnika SuperLock, którego odbiorcą okazał się jeden ze skandynawskich producentów owoców konserwowych. Dzięki polipropylenowemu opakowaniu SuperLock przeszedł on z pojemników szklanych na tworzywowe i to bez utraty dopuszczalnej długości przechowywania produktu.

Oto bowiem zalety nowego rozwiązania objęły obniżenie kosztów transportu oraz przyczyniły się do rozszerzenia możliwości znakowania marki na opakowaniu. SuperLock cechuje się też bardzo niskim poziomem przenikania tlenu. Zaletę tę gwarantuje membrana uszczelniająca w połączeniu z barierami tlenowymi na wszystkich powierzchniach. Jednocześnie opakowanie wytrzymuje wysokie temperatury, jest więc odpowiednie do napełniania na gorąco.

Druga z ciekawostek RPC to z kolei innowacyjny dzbanek wielokrotnego użytku o nazwie Jugit, który jest głównym elementem nowego pomysłowego opakowania do mleka. System Jugit to nic innego jak tylko opakowanie w postaci torebek, których produkcja wymaga znacznie mniej materiału niż konwencjonalne tworzywowe pojemniki do mleka. System z polietylenową torebką z mlekiem zmniejsza wagę opakowania o 75 proc. w porównaniu z konwencjonalnymi butelkami do mleka, w których najczęściej jest sprzedawane mleko w supermarketach.

Jugit jest łatwy w użytku – torebkę przytrzymuje zacisk wbudowany w dzbanku, a trzpień, który jest częścią wieczka, automatycznie przebija torebkę po jego zamknięciu. Zaprezentowany system jest już rozprowadzany m.in. w supermarketach Tesco w coraz większej ilości europejskich krajów.


Czytaj więcej: