Drukuj

Nowe opakowanie PET firmy Amcor

Nowe opakowanie PET firmy Amcor
Koncern Amcor wprowadził na europejski rynek nowe opakowanie PET dla zastosowań wymagających gorącego napełniania.

Nowa butelka ma być skuteczną alternatywą dla pojemników szklanych, w których do tej pory producenci żywności i napojów znacznie częściej umieszczali swoje produkty. Nowe opakowanie PET wyposażone zostało w o wiele sztywniejszą niż do tej pory w tego typu butelkach szyjkę. Pojemność nowego opakowania to 0,33 l, jego waga 0,29 gram.

Opakowanie powstało w firmowej technologii PowerFlex, a na etapie produkcji sięgnięto po opatentowany projekt bezpanelowy, dzięki któremu możliwe jest usprawnienie procesów gorącego napełniania. Zastosowano także techniki projektowania i produkcji wykorzystujące próżnię poprzez opatentowaną bazę projektową.

Nowe opakowanie PET firmy Amcor


Podczas ochładzania się cieczy unikalna membrana w podstawie odkształca się. Tym samym dysponuje ona właściwościami geometrycznymi, które umożliwiają odkształcanie w górę w miarę wytwarzania się próżni. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań dla gorącego napełniania PET, butelki są łatwiejsze w etykietowaniu ponieważ nie posiadają paneli próżniowych ścianek bocznych. Przy pakowaniu nie trzeba się więc martwić o nieprawidłowe etykietowanie ani występowanie tzw. efektu marszczenia, który zdarza się w przypadku etykietowania na panelach.

Nowe butelki Amcor są dostępne w dwóch wersjach. Pierwsza z nich posiada trzy poziome żebra do zastosowań związanych z gorącym napełnianiem, natomiast druga ma gładkie ścianki przystosowane do produktów o temperaturze otoczenia.