Drukuj

Nowe opakowanie PepsiCo

Nowe opakowanie PepsiCo
Koncern PepsiCo wprowadza na światowy rynek opakowaniowy nową butelkę PET. Analiza opakowania wskazuje, że jest to w tej chwili jedna z najlżejszych półlitrowych butelek. Początkowo nowa butelka będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych.

Nowe opakowanie PepsiCo nosi nazwę Eco-Fina i jest przeznaczone dla wody Aquafina. Producent do jego stworzenia wykorzystał aż o 50 proc. mniej tworzywa niż ma to miejsce przy opracowywaniu innych butelek PET dla PepsiCo. Dla porównania tylko wcześniejsze opakowania dla wody Aquafina ważyły 13,7 gram. To odchudzenie pociągnęło za sobą oszczędność 30 tys. ton tworzywa rocznie. Nowa butelka w całości nadaje się do recyklingu.

Eco-Fina wyposażona jest w tzw. warstwę hydroskin podnoszącą stabilność opakowania. Dzięki niej butelka jest wystarczająco sztywna, aby w razie mocnego ściśnięcia w sytuacji, gdy jest już otworzona uniknąć wylania się napoju na zewnątrz. Designerzy Pepsi stworzyli też specjalny szkielet, którego istota polega na tym, że środkowa warstwa butelki została odpowiednio wzmocniona, tak aby można było przeprowadzić proces etykietowania butelki. Stało się tak, gdyż rozkład tworzywa na całej butelce jest wysoce nierównomierny. W miejscu, w którym butelka jest chwytana przez użytkownika dystrybucja materiału była większa. Natomiast niemal do minimum producent ograniczył zużycie tworzywa przeznaczonego na budowę szyjki opakowania i jego najniższych partii.

Krok podjęty przez PepsiCo wpisuje się w szerszy kontekst występujący aktualnie na światowym rynku napojów. Oto bowiem w ostatnich tygodniach kilka największych koncernów poinformowało o sukcesywnym zmniejszaniu wagi swoich opakowań.

Nestle ogłosiło, że w 2011 r. będzie gotowe do wypuszczenia napojów w opakowaniu o wadze 9,8 gram. W tej chwili waga półlitrowych butelek, w których Nestle dystrybuuje swoje napoje to niecałe 11 gram. Coca Cola ciężar swoich obecnych butelek ważących 12,8 grama chce zredukować o prawie 30 proc.

Nowe butelki dla Pepsi