Drukuj

Nowe pomysły na tworzywowe opakowania dla wina

Nowe pomysły na tworzywowe opakowania dla wina
Amcor wprowadził na rynek nowe rozwiązania opakowaniowe dla producentów win.

Koncern Amcor Rigid Plastics – międzynarodowy producent opakowań z tworzyw sztucznych – łączy odwagę z zachowawczością. Odwagą jest wprowadzanie na rynek opakowań PET, w które rozlewane mają być wina. Zachowawczością staje się natomiast rezygnacja z zakrętek charakterystycznych dla tego typu butelek i zamykanie ich dobrze znanymi winiarzom korkami.

Wprawdzie butelki PET do wina to pomysł nie wymyślony wcale przez Amcor, bo to rozwiązanie zdobywające już od jakiegoś czasu popularność, ale postawienie na korki z naturalnego lub syntetycznego kauczuku, jako zamknięcia, to już idea, za pod którą podpisać mogą się ludzie właśnie z tego koncernu.
Cel takiego posunięcia był oczywiście prosty: już sama butelka PET może budzić wątpliwości w kontekście tego, czy pasuje do wina, więc poczucie subtelnego obcowania z alkoholem ma zostać wzmocnione poprzez starodawne otwarcie, czyli wystrzelenie korka.

Na korku jednak Amcor nie poprzestał. Także opakowanie z PET zostało udoskonalone. Firma wzbogaciła je o specjalną plazmową powłokę o nazwie Plasmax. To materiał imitujący szkło, który ma za zadanie lepszą ochronę zawartości butelki przed utlenianiem.

Jak tłumaczą przedstawiciele producenta powłoka zapewnia okres rocznego lub dwurocznego bezpiecznego dla jakości przechowywania otwartego już uprzednio wina w zależności od wielkości butelki. Plasmex zwiększa bowiem poziom barierowości dla produktów wrażliwych na tlen. Ten niezwykle cienki materiał o grubości mniejszej niż 100 nm jest przezroczysty i całkowicie odporny na pękanie i rozwarstwienia. Amcor zagwarantował ponadto, że barierowość nie zmniejsza się wraz z upływem czasu. Powłoka jest za to łatwa do usunięcia w momencie poddania opakowania PET recyklingowi.

Warto przy tym zaznaczyć, że butelki PET ważą ok. jednej szóstej tego, co butelki szklane. Taka różnica zapewnia m.in. liczne udogodnienia i oszczędności w transporcie wina, co sprawia, że producenci tego alkoholu śmielej zaczynają sięgać po tworzywowe opakowania.