Firma Battenfeld stawia na nowe rozwiązania. Zaproponowała dla wtryskarek z jednostkami napędowymi o mocy dochodzącej do 37 kW stworzenie systemu pozwalającego nie tylko na redukcję mocy biernej, ale także na zredukowanie mocy czynnej.Spółka uznała, że temat zużycia energii dla wtryskarek jest zagadnieniem bardzo ważnym i zyskującym aktualnie na znaczeniu, więc warto go szczególnie mocno rozwijać.
Ponieważ mocy biernej maszyny nie można wykorzystać, a obciąża ona tylko linie przesyłowe, czyli linie napowietrzne, stacje transformatorowe, elektrownie, to od dawna dążono, by moc tę ograniczyć. W przypadku wtryskarek konwencjonalne metody ograniczania mocy biernej były mało przydatne. Potrzebny był więc cały system, który błyskawicznie mógłby reagować na wzrosty i spadki mocy jakie występują w czasie pracy wtryskarki. Battenfeldowi udało się opracować rozwiązanie tego problemu.
Każdy silnik napędowy w pewnych okresach czasowych wykazuje mały współczynnik sprawności (pracuje pod małym obciążeniem). W okresach tych nieproporcjonalnie wzrasta współczynnik strat. Ten wzrost strat można w prosty sposób redukować poprzez wyrównanie napięcia zasilania. Niestety metoda ta potrzebuje bardzo dynamicznej kompensacji i dlatego bardzo trudno było ją zastosować.
Firma Battenfeld zaproponowała dla wtryskarek z jednostkami napędowymi o mocy do 37 kW system pozwalający nie tylko na redukcję mocy biernej ale także zredukowanie mocy czynnej.
Jak to osiągnięto?
Wykorzystano wtryskarkę o mocy 18 kW wpierw ze standardowym układem napędowym, a potem z układem kompensacji. Wyniki prezentuje poniższy wykres i tabela.

