O-I rozpoczyna kampanię na rzecz szkła

O-I rozpoczyna kampanię na… Koncern Owens-lllinois rozpoczyna pierwszą światową kampanię propagującą szkło.

O-I, to największy producent opakowań szklanych na świecie. Właśnie poinformował o starcie kampanii Glass is Life. Kampania marketingowa ma zaprezentować wyjątkowe właściwości opakowań szklanych i ich liczne możliwości w tworzeniu marek produktów spożywczych i napojów. Ponadto ma też podkreślić przywiązanie konsumentów do szkła.

- Szczegółowe badania O-I wykazały silne zapotrzebowanie na szkło wśród konsumentów, ale rynek nie odzwierciedla tego zainteresowania w wystarczający sposób. Chcemy wpłynąć na decyzje przemysłu spożywczego dotyczące opakowań poprzez pokazanie siły szkła – tłumaczy Al Stroucken, prezes i dyrektor O-I. - Jako producent opakowań szklanych z radością stajemy na czele ruchu, który ma pokazać ich wyjątkowe zalety i zachęcać marki do powrotu do szkła.

Kampania Glass is Life objęła niemal cały świat, trwa w prasie, internecie i mediach społecznościowych. Biorą w niej udział prezesi firm, menedżerowie marek, szefowie kuchni, ekolodzy. Opowiadają dlaczego opakowania szklane są dla nich tak ważne. Wśród tych swoistych trendsetterów są m.in.:
- Stefano Agostini, prezes i dyrektor Sanpellegrino, który przyznaje, że szkło stanowi wizytówkę jakości marki S. Pellegrino,
- Zefferino Monini, dyrektor firmy Monini, który wybiera szkło, gdyż ono najlepiej zachowuje smak firmowej oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia,
- Nic Lecloux, współzałożyciel True Fruits, według którego szkło pokazuje jakość i wysoką klasę produktów,
- Geir Skeie, szef kuchni, który lubi szkło, gdyż dzięki niemu składniki dań nie przesiąkają żadnym innym zapachem.


Opierając się na swoich badaniach, O-I odkryło, że to zachowanie smaku, jakość, zdrowie i ekologiczność szkła najbardziej przemawiają do konsumentów na całym świecie.

W badaniu zleconym przez firmę trzy lata temu, konsumenci stwierdzili, że jeśli mieliby wybrać między szkłem a innym opakowaniem, to wybraliby szkło. Chcieliby też mieć ku temu więcej takich możliwości. Powołując się dalej na wspomniane badanie, zauważyć można, że w kategorii produktów spożywczych 91 proc. konsumentów na całym świecie stwierdziło, że woli szkło, choć tylko ok. 10 proc. produktów żywnościowych sprzedawanych jest w opakowaniach szklanych. Dlatego O-I, poprzez współpracę z konsumentami na całym świecie, chce zwiększyć dostępność produktów spożywczych i napojów w szkle.

W innym badaniu, które objęło Europę i zostało w ubiegłym roku zlecone przez Europejską Federację Opakowań Szklanych badaniu, 74 proc. spośród 8 tys. respondentów, odpowiedziało, że woli szkło i że „na pewno” lub „prawdopodobnie” poleciłoby je znajomym i rodzinie.

Jeśli chodzi o najcenniejsze naturalne cechy szkła, to 65 proc. Europejczyków jest zdania, że szkło najlepiej zachowuje smak, a 63 proc., że jest najbezpieczniejsze dla ich zdrowia. Szkło jest postrzegane także jako materiał najmniej szkodliwy dla środowiska, o wysokim poziomie recyklingu i powodujący najniższy poziom zanieczyszczenia środowiska.

- Jasne jest, że szkło tworzy markę i jest preferowane przez konsumentów, ale przy coraz większej liczbie dezorientujących informacji dotyczących opakowań czasem się o tym zapomina. Czuliśmy, że nadszedł czas, by ponownie wprowadzić szkło do gry – twierdziJose Lorente, dyrektor O-I Europe.

Szklane opakowania koncernu O-I wykorzystują obecnie tacy producenci jak m.in. Coca-Cola, PepsiCo, Heinz, Anheuser-Busch InBev, Nestlé, Pernod Ricard i SABMiller.

Czytaj więcej:
Szkło 41