Drukuj

Opakowania do napojów narzędziem promocji

Opakowania do napojów narzędziem promocji
Wzrasta znaczenie kampanii reklamowych, w których puszka odgrywa przewodnią rolę. Możliwość zamieszczenia interesującego i przyciągającego wzrok projektu graficznego praktycznie na całym opakowaniu sprawia, że staje się ono aktywnym nośnikiem informacji marketingowej.

Firma Ball Packaging Europe – producent innowacyjnych opakowań do napojów – wspiera swoich klientów w opracowaniu kreatywnych rozwiązań przykuwających uwagę konsumentów.

Znane europejskie browary: Brauerei, Bavaria czy Warsteiner z powodzeniem wykorzystują puszki w komunikacji skierowanej do fanów muzyki i kibiców sportowych.

Niemieckie piwo w parze z australijskim hardrockiem
Browar Karlsberg sprzedaje markę piwa Premium Pils w puszce od firmy Ball ozdobionej logo australijskiego zespołu hardrockowego AC/DC. Ciekawy design opakowania tworzą jasnoczerwone litery składające się na nazwę grupy umieszczone na czarnym tle. Piwo sprzedawane jest w puszce o niecodziennym jak na Europę kontynentalną rozmiarze. Zastosowanie znalazła tu bowiem puszka o pojemności 568 ml. Po udanym wejściu na niemiecki rynek w czerwcu ubiegłego roku, puszki są dystrybuowane również w innych krajach.

ac/dc karlsberg


Magia muzyki
Na fanów muzyki zorientowana jest także promocja holenderskiej marki piwa Bavaria 8.6. Na puszce wyprodukowanej przez Ball Packaging Europe widnieje adres stworzonego specjalnie na potrzeby kampanii radia internetowego (www.86rockradio.com), za pośrednictwem którego wielbiciele klasycznego rocka mogą słuchać swoich ulubionych utworów. Konsumenci są również zachęcani do kręcenia krótkich filmików, na których – jak na gitarze – wybijają palcem riffy na puszce piwa Bavaria. Filmiki można publikować na stronie internetowej Bavarii oraz na portalach społecznościowych. W Holandii kampania promocyjna piwa okazała się dużym sukcesem – jej efekt to 20 000 kliknięć „Lubię to” na Facebooku. Od grudnia 2012 roku akcja obejmuje zasięgiem także inne kraje: Francję, Wielką Brytanię, Hiszpanię, Włochy oraz Kanadę.

piwo bavaria


Razem można więcej
Puszka do napojów okazuje się także skutecznym narzędziem wspierającym promocję marek z zupełnie innej kategorii produktów. Dystrybucja wyprodukowanej przez firmę Ball limitowanej edycji puszki piwa Warsteiner wspierała kampanię promującą nowy model butów firmy Nike „Air Yeezy 2” zaprojektowany przez gwiazdę rapu Kanye Westa. Nadrukowana na puszce grafika nawiązywała do designu butów utrzymanego w czarno-różowej i szaro-pomarańczowej kolorystyce. Puszki rozdawano osobom ustawionym w kolejce przed sklepami, w których odbywała się sprzedaż limitowanego modelu obuwia. Kampania odbiła się dużym echem w mediach – zastosowane w obu produktach zestawienie kolorystyczne zainteresowało nie tylko miłośników sportowych butów, ale także blogerów modowych i redaktorów czasopism o designie.