Opakowania papierowe popularne wśród klientów supermarketów

Opakowania papierowe popularne… Z badań przeprowadzonych w siedmiu europejskich krajach wynika, iż klienci sklepów spożywczych najchętniej wybierają opakowania papierowe. Z nieco ponad siedmiu tysięcy osób ankietowanych przez firmę YouGov, 4857 pozytywnie odpowiedziało na pytanie o posiadanie określonych preferencji dotyczących rodzaju opakowania dla towarów spożywczych. W tej liczbie 68 proc. respondentów jako ulubiony materiał wskazało papier, zaś pozostałe 32 proc. wybrało tworzywa sztuczne.

Te same osoby zostały poproszone o odpowiedź na pytanie, z jakim prawdopodobieństwem kupiłyby dany produkt, o ile zapakowany zostałby w papier w miejsce plastiku (przy założeniu, że cena i jakość byłyby identyczne). Spośród wszystkich ankietowanych ponad dwie piąte (41 proc.) odpowiedziało, iż rodzaj opakowania nie odgrywa dla nich roli w zakupach; w tej grupie znalazły się także odpowiedzi "nie wiem". Natomiast spośród pozostałych 59 proc. respondentów aż 85 proc. osób stwierdziło, iż z większym prawdopodobieństwem zakupiłoby towar zapakowany w papier.

Badania online zostały przeprowadzone w dn. 23 stycznia - 5 luty br. wśród obywateli Belgii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Włoch, Niemiec i Polski. Odpowiedzi udzieliło 7086 pełnoletnich osób (1012 z Niemiec, 1021 z Francji, 1011 z Włoch, 1011 z Holandii, 1014 z Hiszpanii, 1008 z Polski oraz 1009 z Belgii).

Wyniki są zbliżone do ubiegłorocznej ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii, gdzie spośród 1114 osób deklarujących, iż rodzaj opakowania ma znaczenie, 93 proc. stwierdziło, że wolałoby kupić towar zapakowany w papier.

Zdaniem Angeliki Christ, sekretarz generalnej organizacji FEFCO (Europejska Federacja Producentów Tektury Falistej), wyniki badań odzwierciedlają nowoczesne wymagania Europejczyków w zakresie opakowań do żywności spełniających wymagania zrównoważonego rozwoju.

- Badania potwierdzają, że papier i karton pozostają najpopularniejszym materiałem opakowaniowym w największych krajach Europy - mówi Christ. - Konkluzja brzmi: konsumenci są zdecydowanie bardziej skłonni kupować artykuły spożywcze - także owoce i warzywa - o ile są one zapakowane w papier, a nie w tworzywa sztuczne.

Czytaj więcej:
Papier 44