Opakowania ważnym celem strategii Coca Coli

Opakowania ważnym celem strategii… The Coca-Cola Company opublikowała nowy, dziewiąty już Raport Społecznej Odpowiedzialności za rok 2011/2012. Dokument podsumowuje światowe inicjatywy koncernu realizowane w ramach strategii zrównoważonego rozwoju. Część z nich dotyczy sektora opakowaniowego i tworzyw sztucznych.

W tej chwili Coca Cola 61 proc. swoich napojów sprzedaje w opakowaniach z tworzywa PET. Dalszych 12 proc. napojów trafia na rynek w opakowaniach aluminiowych, a 10 proc. w szklanych. Cel na kolejne lata to jak największe oszczędzanie zasobów, z których powstają butelki i puszki. Do 2015 r. firma chce poprzez zmniejszenie wagi opakowania o 7 proc. na litr napoju w porównaniu z 2008 r. poprawić efektywność materiałową w swoich butelkach i puszkach. Zamierza także odzyskać 50 proc. surowców z wprowadzonych do obrotu opakowań. Obecnie poziom wynosi w Coca Coli 37 proc.

Opakowania głównym celem strategii Coca Coli


Kluczowym kierunkiem w działaniach koncernu będzie dalsze rozwijanie projektu opakowaniowego o nazwie PlantBottle. Od 2009 r. amerykański gigant wprowadził na rynek w 24 krajach świata ponad 10 miliardów butelek PlantBottle, składających się w części z materiału roślinnego i surowców w pełni nadających się do recyklingu. Od debiutu tej innowacyjnej butelki zaoszczędzono 200 tys. baryłek ropy naftowej.

Aby przyspieszyć wprowadzenie produkcji opakowań tworzywowych z roślin, we wrześniu tego roku The Coca-Cola Company ogłosiła rozpoczęcie współpracy z JBF Industries Ltd. W ramach porozumienia wybudowana zostanie największa na świecie fabrykę produkującą bioglikol, czyli kluczowy składnik przeznaczony do wytwarzania opakowań w technologii PlantBottle.

Czytaj więcej:
Butelki 288