Drukuj

Papier opakowaniowy NeoSet firmy Stora Enso NeoSet: Improve your environmental profile

Papier opakowaniowy NeoSet firmy Stora Enso
Firma Stora Enso wprowadza na rynek nowy i odporny na wilgoć papier etykietowy NeoSet, zawierający włókna pochodzące z recyklingu.

NeoSet to jednostronnie powlekany i odporny na wilgoć papier etykietowy, w dużej mierze składający się z włókien powstałych z recyklingu. Został on zaprojektowany z myślą o zastosowaniu w wysoko wydajnych liniach do etykietowania i przetwarzania materiałów opakowaniowych. Jak zapewnia producent, NeoSet spełnia wszystkie wymagania stawiane wobec odpornych na wilgoć papierów, które są wykorzystywane przy produkcji etykiet nanoszonych na butelki PET z wodą i z napojami chłodzącymi. Produkowany w Niemczech w fabryce w Uetersen (zdjęcie poniżej) papier jest dostępny w gramaturze 70 g/mkw. i przeznaczony do zadrukowywania w maszynach offsetowych.

Fabryka Stora Enso w Uetersen w Niemczech

- Wprowadzając do naszej oferty papier etykietowy NeoSet wychodzimy naprzeciw rosnącemu zainteresowaniu ze strony firm stosujących różnego rodzaju rozwiązania opakowaniowe, które coraz częściej oczekują materiałów charakteryzujących się jeszcze większą przyjaznością dla środowiska naturalnego – mówi Eckhard Kallies, wiceprezes Stora Enso ds. papierów opakowaniowych. – W przypadku NeoSet postanowiliśmy poprawić jego proekologiczne właściwości, zastępując dużą część włókien pierwotnych włóknami pochodzącymi z recyklingu odpadów. Jednocześnie, parametry papieru NeoSet w zakresie jego zadrukowywania, konfekcjonowania i finalnego zastosowania są identyczne jak w przypadku materiałów w całości wyprodukowanych z włókien pierwotnych.

W celu zoptymalizowania parametrów nowego papieru, NeoSet przeszedł wszechstronne testy na wszystkich etapach procesu powstawania etykiety: począwszy od zadrukowywania, poprzez konfekcjonowanie i nanoszenie na butelkę PET, a na zmywaniu skończywszy. Testy, przeprowadzane we wczesnej fazie produkcji, jak też u klientów Stora Enso, dały bardzo pozytywne rezultaty. W związku z tym skandynawski koncern planuje zwiększenie udziału włókien pochodzących z recyklingu w papierze NeoSet do maksymalnego poziomu, zachowując jednocześnie jego obecne parametry techniczne.

- Na rynku mamy do czynienia z wieloma dyskusjami na temat tego jak wysoki może być udział włókien z recyklingu w finalnym produkcie. W naszym przypadku kwestia ta jest bardzo przejrzysta, bowiem zawsze mówimy o zawartości włókien z recyklingu w końcowym wyrobie, a nasze kalkulacje nigdy nie uwzględniają nawet najmniejszych ilości włókien pierwotnych – dodają przedstawiciele Stora Enso.

Ich zdaniem zastosowanie włókien pochodzących z recyklingu otwiera też szereg nowych możliwości w zakresie finalnego zastosowania papierów etykietowych.

Funkcjonująca także w Polsce Stora Enso Polska jest filią fińskiego koncernu Stora Enso, odpowiedzialną za sprzedaż wszystkich jego produktów na naszym rynku. Firma należy do liderów branży celulozowo-papierniczej i opakowaniowej w naszym kraju. Produkuje celulozę, papiery przemysłowe, tekturę i opakowania tekturowe, opakowania z tektury laminowanej oraz worki papierowe. Jej biura sprzedaży zlokalizowane są w zakładach produkcyjnych w Ostrołęce, Łodzi, Tychach i Mosinie. Posiada również przedstawicielstwa w Warszawie, Moskwie i czeskiej Opawie.

Produkowane w Stora Enso Poland papiery w większości służą do dalszego przetwórstwa. Jeśli chodzi natomiast o tekturę i pudła, to spółka wytwarza tekturę falistą dwu i trzywarstwową o rodzajach fali: C, B, E oraz tekturę pięciowarstwową szarą lub jednostronnie bieloną. Produkuje też opakowania z tektury falistej w postaci pudeł klapowych, fasonowych, pudeł typu display, pudeł i tacek z dnem klejonym wielopunktowo i składanym automatycznie. Ponadto spółka wytwarza opakowania high-graphics z nadrukami do sześciu kolorów, opakowania kaszerowane z nadrukiem offsetowym oraz opakowania z taśmą.

Czytaj więcej: Papier 42 Nowości 236

brak
Biznes Start

Stora Enso Poland

Stora Enso Polska jest filią koncernu Stora Enso, odpowiedzialną za sprzedaż wszystkich jego produktów na rynku polskim.