Drukuj

Potentat na rynku etykiet buduje fabrykę w Polsce

W sierpniu tego roku wystartuje budowa nowej fabryki samoprzylepnych materiałów etykietowych firmy UPM Raflatac. Zakład zostanie ulokowany w Kobierzycach leżących ok. 10 km od Wrocławia. Koszt inwestycji to 90 mln euro.

Nowy ośrodek produkcyjno-logistyczny UPM Raflatec będzie obsługiwał rozwijające się rynki wschodnio-europejskie i ma zaspokoić wzrastające zapotrzebowanie na foliowe materiały etykietowe oraz produkty z klejami hot-melt w całej Europie.

Budowa fabryki rozpocznie się w sierpniu 2007, a uruchomienie produkcji planowane jest na ostatni kwartał 2008 r.

Nowa fabryka UPM Raflatac będzie dysponowała najnowszą, własną technologią w zakresie powlekania i wykończenia. Efektem produkcji odbywającej się pod Wrocławiem będzie szeroka gama wysokiej jakości foliowych i papierowych samoprzylepnych materiałów etykietowych z klejami akrylowymi na bazie wody i topliwymi (hot-melt).

Inwestycja zapewni firmie oraz jej klientom - zakładom drukarskim w Europie, podstawę do stałego rozwoju w przyszłości. - Nasz działający już program światowego, strategicznego rozwoju, który wymagał budowy nowych, nowoczesnych zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej, Azji, a obecnie w Europie, będzie dzięki temu w znacznym stopniu sfinalizowany - mówi Jussi Pesonen, prezes UPM. - Naszym celem jest stać się wiodącym dostawcą w Europie, gdzie kluczowymi czynnikami rozwoju są folie i osiągnięcie pozycji lidera w Europie Wschodniej.

Dla UPM będzie to pierwsza operacja przemysłowa w naszej części Europy. Branża etykietowa jest jedną z głównych dziedzin działalności koncernu, a także jego strategicznym obszarem rozwojowym. - W ostatnich latach dokonaliśmy znacznych inwestycji w jej rozwój i sprzedaż rozwija się korzystnie - dodaje Pesonen.

UPM jest jedną z wiodących na świecie korporacji produktów przemysłu leśnego. Wartość sprzedaży UPM w 2006 r. wyniosła 10 miliardów euro.

Fińska grupa zatrudnia około 28 tys. pracowników. Główne produkty UPM obejmują papiery drukarskie, materiały etykietowe i produkty drewnopochodne.

Firma ma zakłady produkcyjne w 15 państwach, a jej głównymi obszarami rynkowymi są Europa i Ameryka Północna. Akcje UPM są notowane na giełdach w Helsinkach i w Nowym Jorku.
Spółka korporacji UPM, czyli firma UPM Raflatac, jest czołowym światowym dostawcą samoprzylepnych laminatów etykietowych dla szerokiej gamy potrzeb etykietowania produktów i etykietowania informacyjnego.

UPM Raflatac jest również wiodącą światową firmą w dziedzinie rozwoju i niskokosztowej, masowej produkcji etykiet i półproduktów RFID: HF i UHF.

UPM Raflatac zatrudnia około 2,5 tys. pracowników, a wartość sprzedaży w roku 2006 wyniosła około 1 miliarda euro.

Firma dysponuje serwisem ogólnoświatowym, na który składa się 11 fabryk na pięciu kontynentach oraz szeroka sieć terminali dystrybucyjnych i tnących oraz biur sprzedaży na całym świecie. Jednym z polskich klientów Raflatac jest m.in. spółka Pakmar.

Czytaj więcej: Etykiety 91 Inwestycje 669