swop to teraz interpack China: nowy rozdział dla silnej marki

swop to teraz interpack China:…

Shanghai World of Packaging (swop) wchodzi w nową fazę pod nazwą interpack China. Po dekadzie obecności w sojuszu interpack targi wprost włączają to powiązanie do swojej marki. Messe Düsseldorf przedstawia zmianę nazwy jako strategiczny krok mający wzmocnić międzynarodowe portfolio targowe i podkreślić znaczenie Chin jako kluczowego rynku dla globalnego przemysłu opakowaniowego.

Nową tożsamość marki zaprezentowano podczas ceremonii otwarcia tegorocznej edycji wydarzenia. Dzięki przejściu na interpack China organizatorzy dążą do zwiększenia międzynarodowej rozpoznawalności imprezy oraz bezpośredniego wykorzystania renomy i sieci kontaktów związanych z marką interpack na świecie. Nacisk kładziony jest na rozwój współpracy z międzynarodowymi i chińskimi przedsiębiorstwami oraz na zapewnienie platformy odzwierciedlającej aktualne tendencje w obszarze przetwórstwa i pakowania.

Według organizatorów zmiana nazwy jest także sygnałem dla partnerów i wystawców dotyczącym długoterminowego zaangażowania na rynku chińskim. Ruch ten określany jest nie tylko jako zmiana wizerunkowa, lecz jako wzmocnienie strategicznego ukierunkowania w ramach sojuszu interpack oraz rozszerzenie globalnej marki na jeden z najbardziej dynamicznych rynków opakowań.

Rola w ramach sojuszu interpack

Dzięki nowej nazwie interpack China wyraźnie podkreśla swoje włączenie do sojuszu interpack. Messe Düsseldorf akcentuje, że sojusz ma gwarantować ciągłość i niezawodność we wszystkich swoich wydarzeniach. Powiązanie z globalną marką ma wspierać targi w Szanghaju w dalszym umacnianiu ich pozycji jako międzynarodowego punktu spotkań branży opakowaniowej.

Thomas Dohse, dyrektor interpack i interpack alliance, wskazuje, że marka ma sygnalizować jakość i długofalowe partnerstwa ponad granicami kontynentów. Zwraca uwagę, że odniesienie do interpack w nazwie szanghajskiej imprezy zwiększa jej rozpoznawalność i ściślej łączy chińską platformę z flagowymi targami w Düsseldorfie. W jego ocenie takie powiązanie ma ułatwiać firmom orientację w międzynarodowym portfolio organizatora oraz wykorzystanie efektów synergii między poszczególnymi wydarzeniami.

Organizatorzy wskazują, że jako interpack China wystawa ma w bardziej bezpośredni sposób łączyć uczestników międzynarodowych i chińskich. Oczekuje się, że ułatwi to dostęp do rynku oraz wesprze wystawców i odwiedzających, którzy chcą się pozycjonować w szybko rosnącym otoczeniu technologii przetwórstwa i pakowania.

Wspólna organizacja i przyszłe terminy

Nowa nazwa odzwierciedla również trwającą współpracę pomiędzy Messe Düsseldorf (Shanghai) Co., Ltd. a Adsale Exhibition Services Ltd. Obie firmy pozostaną współorganizatorami wydarzenia w Szanghaju. W obecnym cyklu interpack China zaplanowano w Shanghai New International Expo Centre (SNIEC) w dniach od 25 do 27 listopada 2025 r.

Organizatorzy ogłosili już także termin kolejnej edycji pod nową marką. Pierwszą w pełni przeprofilowaną edycję interpack China planuje się zorganizować w dniach od 16 do 18 listopada 2026 r. Harmonogram ten ma zapewnić branży większą pewność planowania i trwale wpisać wydarzenie w międzynarodowy kalendarz targowy.



Nacisk na globalną integrację i innowacje

Zmiana nazwy podkreśla zamiar Messe Düsseldorf Shanghai, aby jeszcze ściślej powiązać szanghajskie targi z globalnymi trendami w branży. Organizatorzy przedstawiają interpack China jako platformę, która ma wprowadzać perspektywy międzynarodowe na rynek chiński i wspierać transfer know-how między regionami.

W wypowiedziach towarzyszących rebrandingowi szczególny nacisk kładzie się na współpracę z partnerami z różnych części świata. Targi zamierzają podejmować tematy takie jak inteligentna produkcja i innowacyjne materiały opakowaniowe, odzwierciedlające aktualne priorytety w sektorach przetwórstwa i pakowania. Kolejnym deklarowanym celem jest wspieranie rozwoju kompetencji i budowa zaplecza kadrowego dla przyszłości przemysłu opakowaniowego.

Znaczenie Chin w globalnym przemyśle opakowaniowym

Strategiczne przeprofilowanie targów organizatorzy osadzają w kontekście silnej pozycji Chin na światowym rynku przetwórstwa i opakowań. Kraj ten opisywany jest jako dysponujący rozbudowanym potencjałem produkcji przemysłowej, a w konsekwencji szeroko rozwiniętym, zintegrowanym przemysłem opakowań. Ta baza przemysłowa generuje wysokie zapotrzebowanie na materiały opakowaniowe i maszyny, od opakowań kartonowych i folii po złożone rozwiązania do napełniania i etykietowania.

Równolegle z rolą lokalizacji produkcyjnej Chiny przekształcają się w jeden z największych rynków konsumenckich na świecie. Według organizatorów ekspansja klasy średniej oraz utrzymujący się wzrost e‑handlu są kluczowymi czynnikami napędzającymi popyt na bezpieczne, zrównoważone i inteligentne rozwiązania opakowaniowe i logistyczne. Ta podwójna rola – centrum produkcyjne i rynek konsumencki – jest przedstawiana jako istotny czynnik decyzji o dalszym rozwijaniu szanghajskiej imprezy w ramach sojuszu interpack.

Na tym tle interpack China pozycjonowany jest jako punkt wyjścia do nowego rozdziału w międzynarodowym przemyśle opakowaniowym. Włączenie do rodziny interpack ma podkreślać rosnące znaczenie wydarzenia i przyczyniać się do dalszego rozwoju Szanghaju jako lokalizacji dla branży opakowań i przetwórstwa.


Czytaj więcej:
Targi 1441
Nowości 367