Deformacja wypraski z PA 6 + GF
Teoria i praktyka

9 sie 2013, 16:56 Michal1984

Witam,

Mam dość spory problem z deformacją wypraski z tworzywa PA 6 + GF 30. Jak się pozbyć deformacji ? Chwilowo nie rozważam zmiany punktu wtrysku. Wiem że główną przyczyną deformacji może być orientacja. Detal jest dość fikuśny jeśli chodzi o geometrię. Próbowałem naprawdę różnych parametrów ( temp formy: 60 - 120 C w takim przedziale, Temp tworzywa 280 - 310, różne profile napełniania gniazda formującego, różne ciśnienia docisku) wykluczam naprężenie podczas wypychania. Ma ktoś jakiś pomysł jak ugryść ten temat ? W chwili obecnej zastanawiam się nad tworzywem z mniejszą zawartością GF w celu zmniejszenia anizotropii skurczowej.

9 sie 2013, 17:11 Gerbito

Michał super że coś poruszyłeś bo tu nudą wiało... . Jest opcja żebyś umieścił fotkę i zaznaczył gdzie jest punkt wtrysku?? Rozumiesz że z fotką zawsze łatwiej... Deformacje najczęściej występują na długich i płaskich płaszczyznach w tworzywach bardziej lekkich do wtrysku jak PP wystarczy w pierwszej kolejności zastosować Intruzje, a w PA 6 Najlepiej jest w takim wypadku zastosować .... ( :9 Wrucimy Po Reklamie :9 ) A poważnie to wiecej szczegółów proszę . :D

Radowit

9 sie 2013, 17:49 Plastikowanowa

Michal1984 napisał:
Witam,

Mam dość spory problem z deformacją wypraski z tworzywa PA 6 + GF 30. Jak się pozbyć deformacji ? Chwilowo nie rozważam zmiany punktu wtrysku. Wiem że główną przyczyną deformacji może być orientacja. Detal jest dość fikuśny jeśli chodzi o geometrię. Próbowałem naprawdę różnych parametrów ( temp formy: 60 - 120 C w takim przedziale, Temp tworzywa 280 - 310, różne profile napełniania gniazda formującego, różne ciśnienia docisku) wykluczam naprężenie podczas wypychania. Ma ktoś jakiś pomysł jak ugryść ten temat ? W chwili obecnej zastanawiam się nad tworzywem z mniejszą zawartością GF w celu zmniejszenia anizotropii skurczowej.

Jak chlodzisz wypraske? Wcześniej szło i coś się zepsulo czy masz nowa formę?

9 sie 2013, 19:18 Michal1984

Jest to nowa forma i nie mogę sobie poradzić z odkształceniami. Jest to dość skomplikowana geometria. Detal ma dość dużo żeberek ciężko opisać tą geometrie. Faktycznie najlepiej będzie jak załączę zdjęcie ale nie wiem czy mi się uda to załatwić.... W każdym bądz razie detal już po wtrysku ma w sobie naprężenia i nie mogę go zgrać z elementami współpracującymi wykonanymi z PC. Jestem w kropce prawdę powiedziawszy. Jakbym miał opisać to jest to osłona czytnika. W wyniku naprężeń na naroża detalu się nie zgrywają z obrysem detalu ponieważ ścinka mi się zapada do środka wybrzuszając nieszczęsne narożniki. P.S. Zdaje sobie sprawę że nie widząc wypraski ciężko coś powiedzieć... HELP :)

9 sie 2013, 19:19 Michal1984

Gerberito: nie bądz tak tajemniczy i uchyl rąbka tajemnicy po tych reklamach :D Co ma dać intruzja w pierwszej fazie ? Nie powoduje to wad powierzchniowych ?

9 sie 2013, 21:13 Ramones

Michal dobrze jest podac typ tego PA ! ;)

9 sie 2013, 23:07 Michal1984

TECHNYL® A 218 V30 Natural to jest typ tej pa 6

10 sie 2013, 11:07 Michal1984

Teraz też mnie dopadła myśl że może spróbować PA 6 z kulkami szklanymi ? Co myślicie na ten temat ? W samej teorii nie powinienem stracić za wiele na sztywności no i może uda się zapanować nad deformacją. Już też myślę nad kopytem do prostowania.

10 sie 2013, 12:09 Ramones

Michal1984 napisał:
TECHNYL® A 218 V30 Natural to jest typ tej pa 6

To jest PA 6.6 a nie PA 6 !!!! ;)
Technyl B 218 v 30 to jest PA 6 !!!
Wiec zmien na ten !

10 sie 2013, 12:15 Michal1984

Hmmm teraz to mnie zaintrygowałeś. Co mogę zyskać przez tą zmianę materiału nadal jest 30 % GF ?



Odpowiedz Nowy temat