Oblepianie sie ślimaka w czasie nabierania
Teoria i praktyka

29 paź 2011, 20:10 Kinga2

dlaczego w czasie produkcji polipropylen przykleja się do ślimaka?

29 paź 2011, 21:18 Spl_lodz

Na jakich temperaturach przetwarzasz PP?
Czy na innych tworzywach nie ma problemu?
Powodem może być także odprysk warstwy azotowanej, jeśli jest to ślimak "po przejściach" tzn. wyeksploatowany.

Pozdrawiam

Radowit

31 paź 2011, 20:52 Iebm

Skąd pewność , że PP przykleja się do ślimaka ? Źle pobiera ? Jakie są tego objawy ?

2 lis 2011, 22:44 Kinga2

temp na jakich pracuje polipropylenem to 220 stopni i bardzo się to klei do ślimaka,ale musi być taka temp, gdyż nie będzie dolewało całej sztuki.

2 lis 2011, 23:07 Iebm

OK , ale czy różnicujesz temperatury , to znaczy rosna od strony zasypu w stronę dyszy , czy też na wszystkich strefach masz taką samą temp. ? I po drugie - może masz za szybkie obroty slimaka podczas uplastyczniania

3 lis 2011, 21:17 Kinga2

Witam ; tmp mam dobre tak jak pan pisze a obroty też dobre bo ja już mam wtryskarki 10 lat i po raz pierwszy zdarzyło się takie cudo że ślimak się oblepia tworzywem

3 lis 2011, 21:56 Iebm

OK , przychodzi mi jeszcze do głowy brak chłodzenia przy wlocie do cylindra .

Anonymous
9 lut 2012, 21:55 *.254.23.174

Koleżanko jeśli uważasz, że temperatury na układzie masz prawidłowo wstawione przyczyna tkwi w zużytej już torpedzie rakiecie różnie to nazywają wystarczy wykonać nowy pierścień. Powodzenia

10 lut 2012, 5:34 Iebm

Okazało się że to tworzywo. A kolega miał na myśli zawór zwrotny ślimaka

2 cze 2012, 20:46 Pawelkaczmarekszczecin

miałem kiedyś podobny problem z transparentnym PA6 na wtryskarce hydraulicznej Arburg 270S. Powodem było zbyt wysokie przeciwciśnienie przy dozowaniu oraz zbyt wysoka temperatura na zasypie



Odpowiedz Nowy temat