Pęcherzyk powietrza na detalu
Wtryskiwanie

Iebm
30 lip 2014, 0:59 Iebm

przeczytaj to :
http://www.journalamme.org/papers_amme02/11131.pdf

zrozumiesz o co chodzi , a opis zjawiska jest zgodny ze wszystkimi informacjami jakie do tej pory podałeś

Anonymous
30 lip 2014, 1:09 *.185.58.124

Szacun. Co proponujesz dalej?

Iebm
30 lip 2014, 9:52 Iebm

Jeżeli nasza diagnoza jest trafna , to mamy do czynienia z sytuacją :
1. Jedno z tworzyw zawiera dodatek uwalniający korozję - 99% prawdopodobieństwa
2 . inne chemiczne scierwo - 1%

Myślę że tu przyszedł czas na Ramonesa .... Ja nie mam czasu grzebać się w TDS-ach :)

Iebm
30 lip 2014, 9:58 Iebm

Jeszcze jedno - ewentualnie próbować zmniejszyć napręzenia w detalu . Piszesz że klapka w czasie otwarcia jest uwolniona - oczywiście tak musi być , inaczej nie zadziałałyby ramiona zamykacza detali . Ale zwróć uwage na fakt , ze klapka jest wyformowana przez przewężkę szczelinową jaką de facto jest zamek flip-topa ( wstążka) tam następuje duże przyspieszenie przepływu surowca , czyli dużo więcej energii , czyli więcej napreżeń . Spróbuj obniżyć parametry wtrysku które mją na to wpływ - szybkość wtrysku , cisnienia wtrysku i docisku , czasy trwania tych funkcji . Ograniczysz naprężenia . Ale raczej wątpię w sukces , bo już to próbowałeś .

Anonymous
30 lip 2014, 10:25 *.184.111.179

Czytałem to o czym pisaliśmy kilka razy i zrobiłem tak, "podzielilem" flip-topa na 3 jakieś tam części wagowe, według nich ustawiłem 3 drogi wtrysku o różnym ciśnieniu i różnej prędkości. Ostatnią droge która odpowiada za sam "koniec" klapki zwiekszalem od 5proc.i stanęło na 55 proc.i wynik taki że na 1000 szt trafiło się 10 z kreskami. Wynik zadowalający, ale czy poznaliśmy przyczynę?

Iebm
30 lip 2014, 14:39 Iebm

Szybciej wypełniłes gniazdo, szybciej zacząło się studzenie ktore na tyle skutecznie zestliło polimer że zahamowało korozję . Spróbuj idc tą drogą obniżyć temperatury grzałek - np. po 5 stopni na każdej strefie , ewentualnie zwlnij obroty ślimaka podczas uplastyczniania

Ramones
30 lip 2014, 20:31 Ramones

Ramones napisał:

Skurcze pierwotne ,wtorne ,szczatkowe nie maja przy tym tworzywie HP548 racji bytu zgodnie z karta tevchniczna.
Jesli chodzi o naprezenia na detalu --tego nie wiem.
:?
rozwiń+

No a ja na co zwrocilem Wam uwage kilka stron wstecz ? ;) ;) ;) ;)

Gerbito
30 lip 2014, 21:40 Gerbito

To nie jedyna luka Ramonesie... :)

Iebm
30 lip 2014, 22:15 Iebm

Ramones - korozja napręzeniowa to uwolnienie napręzeń podczas skurczu bez wzgledu na rodzaj tworzywa.

Ramones
30 lip 2014, 23:03 Ramones

Iebm napisał:
Ramones - korozja napręzeniowa to uwolnienie napręzeń podczas skurczu bez wzgledu na rodzaj tworzywa.

Bede polemizowal a wlasciwie czepiam sie slownictwa ! ;)
Raczej sformuowal bym to tak --Korozja uwalnia rozprezenie tworzywa ,ktore nabylo podczas skurczu niewidocznego po wyjsciu z formy. ;)

Forum