Pelzanie PP
Teoria i praktyka

8 paź 2014, 16:08 Widelm

Witam,

Problem dotyczy produktu/ membrany w postaci rolki. Otoz walczymy teraz z tym aby ograniczyc ponownie zwijanie sie rolki podczas aplikacji produktu.


Material: PP
grubosc: ok 0,5 mm
wysokosc tloczenia: ok 5 mm

Rolki produkujemy poprzez ekstruzje folii i formowanie prozniowe "in-line".

Wspolpracuje teraz z technologiem i ten twierdzi ze mamy do czynienia z "pamiecia ksztaltu". Dla mnie to kompletna bzdura w przypadku PP.

Moim zdaniem mamy zwyczajnie do czynienia z pelzaniem, czyli odksztalcaniem sie pod wplywem stalego obciazenia. W tym przypadku pod wplywem zrolowania.

Jedyne co mi przychodzi do glowy do zamontowaie wysokosprawnego nadmuchu tuz przez rolowaniem. W nizszej temp material pelznie wolniej.

Jakies inne sugestie jak sobie z tym poradzic?

Wzmacnianie wloknem nie wchodzi w rachube.

pozdrawiam
W

Radomira

8 paź 2014, 19:30 Iebm

1. Jest to pełzanie
2. Przy rozwijaniu silne nagrzewanie od zewnętrznej strony zwoju



Odpowiedz Nowy temat