Redukcja czasu cyklu
Teoria i praktyka

30 sty 2013, 23:12 Michal1984

Witam,

Mam pytanie za 100 punktów. Chciałbym zredukować czas cyklu na wypraskach z PP nie tracąc ich właściwości wytrzymałościowych. Czy są może jakieś przyśpieszacze krystalizacji albo specjalne tworzywa z grupy PP o takich właściwościach ? Dodam że jest to kopolimer PP. Jak ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat albo wie jak potraktować ten temat to fajnie jak się podzieli wiedzą. Zaznaczę jeszcze że nie mogę ingerować w geometrię wypraski. A chłodzenie mam zoptymalizowane do granic możliwości.

Pozdrawiam,

Michał

31 sty 2013, 7:42 Jangdu

Witaj,

Czy możesz napisać jaki to rodzaj produktu (cienkościenny,grubościenny)?
Ile jest wymiarów krytycznych dla tej wypraski? (średnica,długość)?

Czy odpowietrzenia są skuteczne? Jaka jest szybkość wtrysku? Może da się ją podnieść?
Czy sprawdzałeś, czy czas docisku nie jest zbyt długi? Może przewężki są już zastygnięte, a docisk nadal trwa?

Czy sprawdzałeś, jaka jest temperatura detalu w czasie usuwania?

Co do środków chemicznych przyspieszających krystalizację, to ja się z takimi nie spotkałem. Też jestem ciekawy czy istnieją.

Racigniew

31 sty 2013, 14:58 Michal1984

Najgrubszy element ma grubość 3 mm. Jest jeden wymiar krytyczny długość. Nie ma problemów z odpowietrzeniem. Jest ustawiona maksymalna prędkość wtrysku ( 125 cm3/sek ) Czas docisku jest nawet za krótki... Ale zyskuje przez to czas cyklu a nie mam problemów z deformacją i wymiarem jak i wytrzymałością. Temperatura przy wypchnieciu jest na poziomie 95 C.

31 sty 2013, 17:17 Iebm

A co by się stało , gdyby prosto z formy detal wpadał do wody ?

31 sty 2013, 17:18 Iebm

Talk powiększył by udarność , ale cos mógłbyś urwać z czasu zapewne

31 sty 2013, 17:33 Michal1984

nie da rady z ta woda bo jak skracam czas cyklu to dochodzi do deformacji podczas wypychania. Wiem ze jestem na totalnej granicy ale szukam jeszcze jakiegoś miejsca gdzie tu jaką sekundę a może i więcej urwać. Talk faktycznie może być jakimś rozwiązaniem. Ale nie zmieni on wytrzymałości na rozciąganie ? Obawiam się również ceny surowca, nie jest czasem dużo droższy surowiec napełniony talkiem ?

31 sty 2013, 17:40 Iebm

Jeżeli już jedziesz na granicy odkształceń przy wypychaniu , to chyba niewiele da się zrobić , akoro czas studzenia jest już minimalny . Nie wiem ile kosztuje talk i czy to w ogóle jest opłacalne .

31 sty 2013, 22:57 Iebm

Wtryskarka o równoległych ruchach ? To żart oczywiście , ale napewno cos byś zyskał na czasie cyklu :)

1 lut 2013, 8:01 Michal1984

hehe no na pewno coś by się uszczypnęło ale nie tędy droga w tym przypadku ( budżet )

1 lut 2013, 12:53 Yellow

Michał a jak wygląda sprawa z chłodzeniem formy,
jaką masz temperaturę na wyjściu z chłodni i czy można rozbić kanały chłodzące tak żeby były podpięte osobno.

Pozdrawiam
Yellow



Odpowiedz Nowy temat