Drukuj

Alupol Packaging S.A. coraz ważniejszym podmiotem na rynku opakowaniowym

Alupol Packaging S.A. coraz ważniejszym podmiotem na rynku opakowaniowym
Firma Alupol Packaging S.A. sukcesywnie zwiększa swoją pozycję nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku opakowaniowym.

Na zwiększająca się renomę Alupol Packaging S.A. wpływa w największym stopniu fakt obsługiwania liczących się międzynarodowych producentów. Najważniejszym z nich jest oczywiście koncern Nestle, z którym Alupol Packaging S.A. współpracuje od wielu lat, ale ostatnio zakres tej kooperacji uległ wyraźnemu wzmocnieniu.

Nestlé jest obecne w Polsce od kilkunastu lat, kiedy przejęło firmę Winiary i rozpoczęło współpracę z Segmentem Opakowań Giętkich Grupy Kęty, czyli podmiotem, z którego narodził się Alupol Packaging S.A. Początki tej współpracy dotyczyły dostaw opakowań do zup w proszku do zakładu w Kaliszu. Dzięki temu Kęty zostały z czasem zaakceptowane jako jeden z wielu dostawców opakowań. Od kilku lat są już największym dostawcą laminatów do zakładu Nestlé w Kaliszu.


Dostarczają m.in. laminaty do pakowania zup i sosów w proszku, galaretek, kisieli, kaszek i kleików dla dzieci oraz kostki bulionowej. Wysoka jakość opakowań i serwis gwarantowany przez firmę sprawiły, że Alupol Packaging S.A. został zakwalifikowany jako globalny dostawca do Grupy Nestlé. Pierwszym projektem o zasięgu globalnym była produkcja opakowania „Juicy Chicken”, który stał się hitem sprzedażowym. Gdziekolwiek w Europie, od Portugalii przez Szwajcarię, Danię, Włochy, Francję, Niemcy, aż po Ukrainę kupuje się ten produkt, to zawsze jest on zapakowany w laminat stworzony w Alupol Packaging.

Po tych sukcesach firma wyznaczyła sobie kolejne zadania i wejście w inne niż tylko koncentraty spożywcze segmenty rynku obsługiwane przez Nestlé. Po długich staraniach Alupol Packaging S.A. otrzymał możliwość wykonania prób technologicznych w zakresie opakowań na folie nakrywkowe do lodów w kubkach. Testy wyszły pozytywnie, co szybko zaowocowało zamówieniami na folie nakrywkowe na lody Manhattan, KitKat oraz Princessa. Teraz Nestlé zamawia w Kętach również opakowania na lody rożki.

Przy tej okazji warto podkreślić, że opakowania na lody to bardzo intratny obszar rynku. Do niedawna zdominowany był przez importerów, ale aktywność Alupol Packaging S.A. zmieniła układ sił na rynku. Wystarczy tylko napisać, że w 2009 r. Alupol Packaging S.A. sprzedał ponad 85 mln sztuk opakowań na lody rożki do takich firm, jak Koral, Zielona Budka czy Ice Mastry. W 2010 r. spółka sprzedała już ok. 110 milionów sztuk tego typu opakowań, co stanowi ponad 50 proc. zapotrzebowania całego polskiego rynku.

Czytaj więcej: Opakowania 985 Rynek 812