Drukuj

Ball Packaging unowocześnia wykorzystanie tuszu termochromicznego Ball further enhances thermochromic ink technology

Ball Packaging unowocześnia wykorzystanie tuszu termochromicznego
Firma Ball unowocześnie technologię wykorzystującą tusz termochromiczny i stosowaną przy produkcji swoich opakowań.

Nowe puszki do napojów Ball Packaging Europe będą mogły zmieniać kolor jak kameleon. Reagując na zmiany temperatury niebieska puszka może stać się fioletowa, a żółta przemienić się w zieloną. Dzięki udoskonalonej technologii wykorzystującej tusz termochromiczny odbiorcy Ball zyskali niespotykane do tej pory możliwości projektowania puszek urzekających efektami kolorystycznymi.

- Po raz pierwszy w historii, technologia stosowana przez firmę Ball sprawiła, że puszki zmieniają barwę nie tylko z białej na niebieską, tak jak to było możliwe wcześniej. Teraz takich kombinacji kolorystycznych jest znacznie więcej. Tajemnica tuszu termochromicznego tkwi w specjalnych mikrokapsułach. Zmiana koloru następuje, gdy puszka osiąga odpowiednią temperaturę: 4, 7 lub 11 st. C. Oznacza to, że konsumenci mogą ocenić po jej barwie, kiedy napój idealnie nadaje się do spożycia.

Ball Packaging unowocześnia wykorzystanie tusz termochromiczny


Firma Ball po raz pierwszy zastosowała technologię wykorzystującą tusz termochromiczny w 2005 r. Sukcesem okazały się drukowane na puszkach do napojów elementy reagujące na zmianę temperatury (białe stawały się niebieskie). Od tej pory stale wzrasta liczba producentów, którzy wprowadzają tę technologię zapewniając konsumentom większą wygodę i podkreślając wysoką jakość swojej marki.

Dla przykładu brytyjski browar Molson Coors stosuje termochromizm wspierając strategię marketingową stworzoną wokół mocnego, orzeźwiającego smaku jednego ze swoich piw. Browar wprowadził na rynek piwo Coors Light w termochromowych puszkach w lutym 2010 r.

Z kolei koncern Britvic, producent brytyjskich drinków bezalkoholowych, wydrukował na swoich napojach śmiałe slogany, które nie od razu są widoczne w całości. Brakujące słowa pojawiają się dopiero wtedy, gdy puszki są odpowiednio schłodzone.
Firma Ball już planuje dalsze ulepszanie swojej technologii. Następnym krokiem jest produkcja puszki, która pod wpływem zmian temperatury będzie stopniowo osiągała rożne barwy. Dzięki użyciu tuszu termochromicznego opakowania nie przepuszczają światła ani tlenu, co zapewnia im dłuższy okres magazynowania.