Drukuj

Cztery dekady z opakowaniami aluminiowymi w branży napojowej

Cztery dekady z opakowaniami aluminiowymi w branży napojowej
Mija 40 lat od czasu, gdy zaczęto używać opakowań aluminiowych w przemyśle napojowym.

Idealne opakowanie powinno być lekkie, solidne, nietłukące, nietoksyczne i przede wszystkim nadawać się do recyklingu. Większość opakowań aluminiowych spełnia te wymogi. Chronią też zapakowane w nie produkty przed światłem, bakteriami i wodą. Pozwalają także na utrzymanie przez długi czas żądanej temperatury.

Pierwsze opakowania aluminiowe w napojach zostały zastosowane w 1972 r. Obecnie waga takich opakowań, to dziesięć razy mniej niż w przypadku masy szklanej w butelce.

Wewnątrz puszek aluminiowych znajduje się polimerowa powłoka ochronna, która wydłuża czas przydatności produktu i gwarantuje, że zawartość nie styka się bezpośrednio z metalem. W Europie około 67 proc. piwa i innych napojów alkoholowych jest przechowywanych w puszkach aluminiowych. Atrakcyjność tego rodzaju opakowania jest tym istotniejsza ze względu na łatwość drukowania wysokiej jakości obrazu.

Drugim najbardziej popularnym rodzajem opakowań aluminiowych jest folia. Jej właściwości izolacyjne sprawiają, że stała się liderem wśród innych opakowaniowych materiałów stałych . Cienka warstwa folii aluminiowej, mająca czasami tylko 6,35 mikronów grubości (grubość osiem razy mniejsza niż banknotu) zapewnia pełną ochronę przed światłem i cieczami. Folia jest łatwo sterylizowana, więc nie dziwi fakt, że jest ona powszechnie stosowana przez producentów leków i artykułów kosmetycznych i higienicznych oraz w przemyśle spożywczym.

Czytaj więcej: Puszki 84 Opakowania 989