Drukuj

Inspiracja kolorów

Inspiracja kolorów
Impuls do kupowania to prawie zawsze emocje napędzane podświadomie, zwłaszcza w przypadku towarów konsumenckich. I nie ma lepszego czynnika, który bardziej nadaje się do wpływania na emocje niż kolor. Kolorowe trendy odzwierciedlają i pokazują ducha czasów i ciągle się zmieniają, co jest naturalnym czynnikiem rozwoju.

W firmie Finke doświadczeni specjaliści koloryści cały czas obserwują te trendy. Międzynarodowe badania nad kolorami i raporty trendów kolorystycznych są regularnie oceniane w celu zrozumienia globalnych trendów kolorystycznych wymaganych przez klientów.

Na podstawie tych obserwacji koloryści z Finke opracowują nowe i rekomendowane kolory tworzyw sztucznych. Takie substancje barwiące w fazie produkcyjnej można stosować w większości seryjnych procesów produkcyjnych, stosując tylko kilka subtelnych dostosowań do aplikacji, oszczędzając przetwórcom tworzyw sztucznych cenny czas w drodze od koncepcji kolorystyki do seryjnego produktu.

Obserwując główne trendy w różnych aspektach życia i społeczeństwa Finke opracowało cztery tematy tematyczne: "Vintage", "New Freedom", "Just for me" i "Simplicity". Zostały one przełożone na gotowe do użycia kolory i są teraz prezentowane w postaci pudełka z inspiracjami kolorów na rok 2017.

Kolekcja "Vintage" oznacza zabytek, czyli stałą nostalgię i trend retro. Symbolizuje wartość i jakość i jest zaznaczona przez elementy z "good old days". Typowe dla tej kolekcji są struktury haptyczne i linie geometryczne oraz różne wzory. Stare techniki rzemiosła są połączone z elementami stylu z lat siedemdziesiątych. Kolekcja kolorów "Vintage" jest zdominowana przez kolory czerwone od koloru różowego, różowego do pastelowych odcieni i dynamicznej jasno czerwonej barwny. Lśniące i metaliczne ciepłe miedziane i brązowe odcienie przypominają stare wyroby rzemieślnicze.

Raptowne i egzotyczne kombinacje określają styl "New Freedom" czyli nową wolność. Globalne sieci handlowe oraz internet, miara nowoczesnego społeczeństwa, przynoszą wolność, ale nie pozostają bez wpływu na nasze życie. Informacje są praktycznie nieograniczone i dostępne wszędzie, z drugiej strony coraz trudniej jest wyodrębnić istotne fakty z całej tej obfitości danych. Wirtualne i prawdziwe towary dzielone są coraz bardziej, a z drugiej strony istnieje niebezpieczeństwo zbytniego uzależnienia od nowych technologii i usług.

Te mieszane uczucia "New Freedom" wyrażają głębokie i intensywne kolory oraz radykalne zmiany kolorystyczne, wzbogacone ekstrawaganckimi technicznymi i nowoczesnymi efektami od koloru neonowo różowego do niebieskiego i mocnych odcieni koloru żółtego.

W "Just for me" czyli właśnie dla mnie, cichy blues i purpury tworzą efekt równoważący i uosabiają świadomość interakcji człowieka z otoczeniem. "Just for me" dotyczy postrzegania życia, jakie ono jest, decydując, co jest naprawdę ważne i jak chcemy zmienić świat. Lekkie i częściowo obojętne kombinacje to najlepsze odzwierciedlenie. Autonomiczne, świeże i dynamiczne akcenty symbolizują postawę "wstań i rób swoje".

"Simplicity" czyli prostota, wyraża pragnienie prostego życia w zgodzie z naturą i środowiskiem, reprezentowaną przez naturalne surowce, takie jak drewno, kamień czy metal, zredukowana do absolutnej konieczności. Świat kolorów "Simplicity" pokazuje delikatne odcienie organiczne i mineralne. Miękki, szlachetny blask jest połączony z funkcjonalnym, trzeźwym i zrozumiałym kontaktem z ziemią.