Drukuj

Interesujące opakowania Owens-Illinois

Interesujące opakowania Owens-Illinois
Działający także w Polsce międzynarodowy koncern Owens-Illinois wypuścił na rynek nowe opakowania szklane. Obydwa typy opakowań zostały wyróżnione w prestiżowym konkursie Red Dot Communication Awards - jednym z największych i najbardziej znanych konkursów wzornictwa na świecie.

Pierwszym lauratem jest dobrze już znana w Europie butelka Wave 66 przeznaczona dla fińskiej wody mineralnej Veen. Nowością jest za to drugie opakowanie. Jest to 750 ml butelka dla owocowego napoju smoothies marki true fruits.

Obie butelki zostały stworzone z przezroczystego szkła i pokazują, w jaki sposób szkło może zoptymalizować wygląd produktu i wrażenie, jakie wywiera na odbiorcach. Jak podkreślili organizatorzy konkursu Red Dot, oczekiwania wobec projektów nowoczesnych opakowań stają się coraz bardziej złożone. W obliczu przepełnionych półek w domach towarowych i supermarketach, wzór opakowania w coraz większym stopniu staje się decydującym czynnikiem w decyzjach zakupowych nabywców.

- Wybór materiału na opakowanie powinien podkreślać cechy produktu. Od samego początku było jasne, że wzór butelki dla true fruits powinien spełniać trzy warunki: żadnych sztuczek, żadnych manipulacji, żadnego krzykliwego opakowania, które ma wpływ na nabywcę - tłumaczy Inga Koster, dyrektor marketingu i finansów w True Fruits.

Warto wiedzieć, że rocznie branża opakowań szklanych wykorzystuje ponad 22 mln ton szkła. 62 proc. tej ilości zostaje następnie poddanych recyklingowi.

W Polsce koncern Owens-Illinois posiada zakłady produkcyjne: Hutę Szkła Jarosław i Hutę Szkła Antoninek, które współpracują z krajowymi i międzynarodowymi producentami odżywek dla dzieci, soków, przetwórstwa żywności oraz piwa.

Opakowanie Owens-Illinois


Butelki Owens - Illinois