Drukuj

Nordenia powiększa swoją fabrykę

W podpoznańskim Dopiewie prowadzone są przygotowania do rozbudowy kompleksu produkcyjnego firmy Nordenia Polska. Producent opakowań zamierza powiększyć fabrykę o ponad 5 tys. mkw.

Nordenia podjęła decyzję o powiększeniu powierzchni produkcyjno-magazynowych z obecnych ok. 6 tys. mkw. do 11 tys. mkw. Planowana realizacja obejmie dobudowę hali produkcyjno-magazynowej z częścią biurową. W nowym skrzydle uruchomione zostaną maszyny drukarskie.

Nordenia jest jednym z czołowych producentów opakowań giętkich w Polsce. Jej główna specjalnością jest wytwarzanie wysokowartościowych folii, ich zadruk, nakładanie powłok i dalsza obróbka w kierunku produkcji opakowań giętkich, folii technicznych i prefabrykatów.

Co szczególnie ważne w produkcji stosuje własne technologie tzw. compouding, czyli mieszanie komponentów granulatu do tworzenia złożonych materiałów o szczególnych właściwościach. Proces compoundingu polega na łączeniu zróżnicowanych komponentów o niejednakowej konsystencji w celu uzyskania granulatu nadającego się do zasilenia ekstrudera. Tego rodzaju mieszanki nie są dostępne na rynku i Nordenia produkuje je w oparciu o własny know-how.

Na czym on polega? Stosowana przez nią technika umożliwia dodawanie do bazowego polimeru materiałów dodatkowych w postaci proszków lub past i stopienie na jednolity granulat. W połączeniu z surowcami standardowymi uzyskuje się w ten sposób folie specjalne o indywidualnych właściwościach.

Założona w 1998 r. i zlokalizowana w Dopiewie pod Poznaniem firma jest spółką córką producenta opakowań Nordenii International AG. Już po roku działalności w Polsce stała się drugim co do wielkości producentem opakowań foliowych w naszym kraju. Przedsiębiorstwa należące do koncernu wytwarzają opakowania giętkie, folie techniczne i prefabrykaty dla różnych branż.

Nordenia podzielone jest na dwa główne segmenty – segment opakowań przemysłowych i opakowań artykułów konsumpcyjnych. Na całym świecie zatrudnia ponad 3 tys. pracowników i wypracowuje zysk przekraczający 430 mln euro. W Polsce jej udział w rynku szacowany jest na ok. 7 proc.