Drukuj

Nowe trendy kolorystyczne w motoryzacji

Nowe trendy kolorystyczne w motoryzacji
Projektanci z działu powłok firmy BASF zaprezentowali propozycje nowych kolorów lakierów samochodów na sezon 2014/2015. Twórcy kolekcji "Na Radarze" przewidują, że kolory samochodów będą w przyszłości coraz bardziej złożone, a postępujący trend do wyróżniania się z tłumu będzie skutkować zwiększonym dążeniem do indywidualizacji koloru auta.

Jednocześnie eksperci BASF dostrzegają zmianę społeczną polegającą na przesunięciu od dążeniu do luksusu w stronę rozszerzania świadomości, dbałości o jakość i wartość. W odniesieniu do problematyki kolorów samochodów oznacza to, że nie liczy się krótkotrwałe zwrócenie uwagi, lecz raczej głębsze wrażenie po drugim spojrzeniu.

Taki efekt mają budować pewne specjalne rozwiązania w zakresie powłok. Nowa kolekcja obejmuje między innymi powłokę specjalną XSpark. Zawiera ona bardzo drobne cząsteczki szkła, które odbijają światło, tworząc charakterystyczny blask, który jest widoczny tylko w świetle.

XSpark


- XSpark otwiera zupełnie nowe możliwości przekładania nowych wartości i świadomości w zakresie jakości na kolor samochodu – mówi Florina Trost, projektantka kolorów w BASF.

Dzięki zastosowanym efektom specjalnym klasyczne kolory, takie jak niebieski i srebrny, mogą np. podkreślać geometrię nadwozia i ożywiać duże powierzchnie.

BASF


- Od lat rozróżnialiśmy zasadniczo lakiery zwykłe, perłowe i metaliczne - mówi
Mark Gutjahr, dyrektor ds. Projektowania w BASF Europe. - Obecnie zaczęliśmy dostrzegać pewne możliwości w tym obszarze. Nakierowane interakcje pomiędzy kolorem i efektami specjalnymi sprawiają, że lakiery samochodowe są bardziej złożone i wielofasetowe. Zmiany te będą nam towarzyszyć przez kilka lat. Nie wyczerpaliśmy jeszcze potencjału palety efektów specjalnych.

BASF


Niezwykłe kolory w nowej kolekcji stanowią także wyraz dążenia do większej indywidualności.

- Śmiałe kolory takie jak czerwień będą kształtować nasz wizerunek indywidualnej mobilności - mówi Gutjahr.

Na drogach zauważalna jest już coraz większa ilość mocnej czerwieni. Zgodnie z opinią projektantów, w nadchodzących latach popularność czerwieni będzie rosnąć, a także przesuwać się w stronę palety mocnej, ciemnej purpury. Potencjał zieleni będzie nadal widoczny w szerokiej gamie odcieni, od intensywnego turkusowego do błyszczącej zieleni mchu.

BASF


- Trend dążenia do indywidualności mocno się rozwinął - mówi Astrid Van der Auwera z zespołu projektowego BASF. - Chodzi tu nie tylko o uwolnienie się od ograniczeń i wyróżnianie się. Zamiast tego coraz ważniejsze staje się przekazywanie określonej postawy, a to otwiera przestrzeń dla koloru i dodaje mu większej wagi.

BASF



brak
Biznes Start

BASF Polska

Chemikalia, środki uszlachetniające, tworzywa sztuczne, poliuretany