Drukuj

Opakowanie od konsumentów

Opakowanie od konsumentów
29 tys. potencjalnych klientów podpowiedziało producentowi, jak ma wyglądać jego opakowanie.

Badanie przeprowadził brytyjski producent dobrze znanych kosmetyków, firma Vosene. Test objął mieszkańców kilku europejskich krajów. W efekcie ich wskazań powstało 300 tys. sztuk opakowania wykonanego z polietylenu wysokiej gęstości o pojemności 250 ml. Cechą wyróżniającą butelkę jest jej kształt, czyli mająca się kojarzyć z szamponem kropla wody. To pierwsze w zapoczątkowanej w 1949 r. historii firmy działanie, w którym o marketingowej strategii mogli zdecydować konsumenci.

Opakowanie musiało gwarantować dużą przestrzeń na dwie etykiety, przednią i tylną, aby wzmocnić dodatkowo estetykę i oddziaływanie produktu na półce. Nowa butelka musiała też spełniać stosunkowo ścisłe wymagania dotyczące wysokości i szerokości oraz musiała być wystarczająco mocna, aby wytrzymać trudne warunki w łańcuchu dostaw. Opakowanie oczywiście nadaje się do recyklingu.

W Polsce produkt ma być dostępny m.in. w sieciach handlowych Tesco.

Ludzie wymyślili opakowanie