Polimerowy rower igus wchodzi do produkcji seryjnej

Polimerowy rower igus wchodzi…

RCYL rozpoczyna nowy rozdział w zrównoważonej mobilności. Dawny igus:bike nazywa się teraz RCYL - rower wykonany w 50% z sieci rybackich pochodzących z recyklingu. W przypadku ruchomych komponentów igus polega na swoich bezsmarowych, nierdzewnych i nadających się do recyklingu wysokowydajnych tworzywach sztucznych - "Zero smaru". Dzięki seryjnej produkcji w Kolonii, igus ustanawia kamień milowy: firma z branży tworzyw sztucznych zamierza wyprodukować 5000 rowerów do następnego sezonu. To jednak dopiero początek. Celem jest ustanowienie lokalnej produkcji na wysypiskach śmieci na całym świecie, a tym samym zamknięcie obiegu polimeru.

Frank Blase promienieje z radości, trzymając w rękach pierwszy polimerowy rower wyprodukowany w Kolonii. Po 3,5 roku prac rozwojowych, jego osobiste marzenie o rowerze miejskim wykonanym z plastikowych odpadów stało się rzeczywistością, która wchodzi do produkcji seryjnej. - Wraz z igus:bike zaprezentowaliśmy koncepcję i pomysł w 2022. Teraz, dwa lata później, mamy produkt gotowy do produkcji seryjnej, który sami wytwarzamy. Cieszymy się, że możemy zrealizować pierwsze 1200 zamówień w przedsprzedaży" - mówi dyrektor generalny igus GmbH. Wraz z rozpoczęciem produkcji seryjnej, oprócz optymalizacji technicznych, rower otrzymał nową nazwę: igus:bike przekształcił się w RCYL. - W igus wymawiamy to jako "R(e)CYL(e)". Nowa nazwa RCYL oznacza przede wszystkim zawartość recyklingu w rowerze i stojącą za nim koncepcję zrównoważonego rozwoju. W końcu jest wykonany w 50% ze starych sieci rybackich i jest pierwszym na świecie rowerem wykonanym z polimeru pochodzącego z recyklingu. Rower igus:bike pozostanie projektem rozwojowym. Kiedy widzisz igus:bike na drodze, wiesz, że testowane jest tu coś zupełnie nowego - mówi Blase.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej: 5000 rowerów do czerwca 2025

igus świętował fakt, że rower RCYL jest gotowy do produkcji seryjnej na targach CyclingWorld Europe w Düsseldorfie w połowie marca. - Odwiedzający targi dosłownie ustawiali się w kolejce, aby odbyć jazdę próbną. Chwalono zarówno ulepszone prowadzenie, jak i futurystyczny design - wyjaśnia Sven Terhardt, szef sprzedaży i marketingu RCYL. Rower RCYL będzie wkrótce dostępny w cenie 1200 euro (cena może się różnić w zależności od kraju). Ale jak zdobyć rower w swoje ręce? - Przede wszystkim przetwarzamy pierwsze zamówienia w przedsprzedaży, które można składać za pośrednictwem formularza kontaktowego na naszej stronie internetowej igus.bike. Obecnie rozważamy utworzenie sieci dealerskiej lub otwarcie własnych sklepów w głównych miastach. Jest jednak jedna ważna zasada: żaden rower RCYL nie będzie sprzedawany bez opcji serwisu. Możemy sobie również wyobrazić RCYL jako rower firmowy, na targach lub dla hoteli - mówi Terhardt. Tworząc własny zakład produkcyjny, igus zamierza wyprodukować 5000 rowerów na następny sezon. Do 2026 cel został ustalony na 10 000 sztuk. Aby to osiągnąć, igus inwestuje w rozwój i budowę własnych systemów formowania rotacyjnego. igus polega na swoim 60-letnim doświadczeniu w zakresie tworzyw sztucznych w tej specjalnej technologii produkcji, w szczególności w przetwarzaniu tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w celu uzyskania wysoce stabilnych komponentów rowerowych. W szczególności holenderski start-up MTRL dopełnia pracę inżynierów igus swoją wiedzą specjalistyczną, aby realizować opłacalną produkcję seryjną kół i ram.

Plan na przyszłość: produkcja rowerów na wysypiskach śmieci

W przyszłości igus chce nie tylko zapewnić mobilność w niemieckich i europejskich miastach, ale także w USA. - Chcemy również utworzyć lokalne zakłady produkcyjne dla rowerów RCYL w krajach, w których generowanych jest dużo odpadów. W ten sposób chcemy wprowadzać odpady bezpośrednio do nowego cyklu. Chcemy nie tylko zamknąć cykl tworzyw sztucznych, ale także stworzyć miejsca pracy i mobilność w Afryce i Ameryce Południowe - wyjaśnia Terhardt. igus intensywnie pracuje również nad samą serią RCYL, w tym nad wersją dla rowerów elektrycznych.

RCYL jako laboratorium innowacji dla producentów rowerów

Co więcej, igus trzyma się swojego planu, aby oferować wszystko, co trafia do produkcji seryjnej w RCYL dla całej branży jako zakupione części. - Działa to podobnie jak platforma produktowa. Ponieważ sami produkujemy wszystkie polimerowe komponenty używane w rowerach RCYL, producenci mogą również kupować poszczególne komponenty bezpośrednio od igus - mówi Sven Terhardt. - Cała branża rowerowa może pracować z naszymi komponentami, budować lokalne łańcuchy dostaw, stać się wolna od rdzy, smaru i jeszcze bardziej zrównoważona - dodaje.

pm2124-1