Drukuj

Recykling odpadów podczas Open'er 2013

Recykling odpadów podczas Open'er 2013
W ramach akcji Enjoy Responsibly, uczestnicy tegorocznego festiwalu Open'er mogli wymienić plastikowe kubki po piwie na nagrody: za 200 kubków oddanych do recyklingu - 1 koc Heinekena (łącznie rozdysponowano 900 kocy), za 100 sztuk można było uszyć torbę ze zużytych banerów wykorzystanych w kampaniach reklamowych marki Heineken, a za 50 kubków - wykonać własnoręcznie, pod okiem stylistów i designerów mody, biżuterię z materiałów z odzysku np. kapsli po piwie.

W ciągu pięciu dni zebrano ponad 235 tys. plastikowych kubków plastikowych po piwie. Zostały one sprasowane, a następnie przekazane do recyklingu. W ten sposób na tegorocznym festiwalu odzyskano 1,65 ton tworzywa. Trzech rekordzistów przyniosło do recyklingu jednorazowo po 2200 kubków, które zbierali przez trzy godziny. Wąż utworzony z kubków miał łącznie 13 metrów długości.

Zainteresowaniem cieszyła się także akcja szycia toreb i tworzenia ekobiżuterii. Uczestnicy Open'era własnoręcznie uszyli prawie 300 toreb i 15 kopertówek. Do szycia wykorzystali 200 m2 niepotrzebnych bannerów ze zrealizowanych kampanii reklamowych, 450 m taśmy na uchwyty i 1500 m nici. Podczas warsztatów designerskich powstało ok. 470 sztuk oryginalnej biżuterii. Do jej wykonania pod okiem stylistów wykorzystano ok. 500 m sznurka, co najmniej 1700 kapsli i ok. 200 zawleczek od puszek po piwie.

Na terenach festiwalowych czynnych było kilkanaście ekopunktów, w których uczestnicy mogli segregować papier i plastik do recyklingu oraz doładować telefony komórkowe dzięki panelom słonecznym. Uczestnicy festiwalu dowożeni byli na teren lotniska w Babich Dołach specjalnymi zielonymi autobusami.

- Działania proekologiczne w czasie najlepszego festiwalu w Europie są zgodne z praktykami, jakie Grupa Żywiec na co dzień wdraża w biznesie na wszystkich etapach warzenia i dystrybucji piwa w celu m.in. oszczędności wody i redukcji emisji CO2 - mówi powiedział Jarosław Herrmann, kierownik ds. społecznej odpowiedzialności biznesu w Grupie Żywiec. - Open'er, który co roku gromadzi kilkadziesiąt tysięcy ludzi, to też świetna okazja do uwrażliwiania ludzi na środowisko. Staramy się to robić w sposób jak najbardziej inspirujący i angażujący, co potwierdzają wyniki tegorocznej akcji.

Akcja Enjoy Responsibly była prowadzona podczas festiwalu Open'er już po raz czwarty. W czasie tej edycji koordynowała ją grupa 24 wolontariuszy, którzy na co dzień są pracownikami Grupy Żywiec.

Czytaj więcej: Recykling 356