Drukuj

Shelfplus O2 firmy Albis

Shelfplus O2 firmy Albis
Firma Albis opracowała i wprowadziła na rynek dodatek Shelfplus O2 przeznaczony do produkcji opakowań spożywczych.

Dodatek przeznaczony jest do wielowarstwowych opakowań z tworzyw sztucznych. Spełnia on funkcję absorbera tlenu i pozwala na lepszą kontrolę jakości zapakowanego towaru. Poziom wydajności absorpcji tlenu jest w nim nawet o 500 proc. wyższy niż ma to miejsce w standardowych tego typu produktach. Zaleta taka zdecydowanie przyspiesza proces wchłaniania tlenu i to już w pierwszych godzinach po zapakowaniu produktów w opakowanie.

To w czym dodatek najmocniej przewyższa powłoki barierowe to fakt, że chociaż blokują one przedostawanie się tlenu do wnętrza opakowania, to jednak nie zapobiegają jego gromadzeniu się w górnej części opakowania. Taka sytuacja sprawia, że w efekcie tlen i tak jest obecny w opakowaniu. To zaś skutkuje utlenianiem się artykułów spożywczych i ich degradacją. Shelfplus O2 powstał zatem z myślą o zapobieganiu takim problemom. W tym celu łatwo się miesza z polipropylenem, polietyleem i poliamidem. Mieszanka pochłania tlen i zmniejsza jego przenikanie z otoczenia. Shelfplus O2 połączony z pasywną barierą materiału stanowi również dodatkową blokadę chroniącą produkt.

Zaaplikowanie go opakowaniu nie zwiększa w istotny sposób masy opakowania. Mogą mieć one ścianki cieńsze niż 40 mikronów. Aktywna substancja Shelfplus O2 równomiernie rozchodzi się po nim, dzięki czemu cała powierzchnia opakowania jest w stanie absorbować destrukcyjny dla żywności tlen.

W odniesieniu do opakowań, które w lekkim tylko stopniu przepuszczają gazy, absorber może pochłaniać tlen w dłuższym okresie czasu. Produkty, np. wędliny, pakowane w transparentne opakowania, podlegają procesowi szkodliwego dla nich utleniania przez działanie światła i tlenu. Shelfplus O2 ma właściwości, by absorbować 100 proc. tlenu pochodzącego z produktów i z górnej części opakowań, co przeciwdziała utlenianiu i pozwala na przechowywanie takiej żywności na podświetlanych displayach, w celu lepszej ich ekspozycji w miejscu sprzedaży.