Drukuj

System zbiórki i transportu opakowań Gniotpol

Nowy i opatentowany system zbiórki i transportu lekkich opakowań wprowadza na krajowy rynek firma Gniotpol. Nazwa systemu to ZITO.

Opracowane przez firmę rozwiązanie można zamontować na podwoziu samochodu dostawczego, ciężarowego lub przyczepy. W celu zwiększenia przestrzeni ładunkowej można wykonać zestaw - zabudowę na samochodzie o Dopuszczalnej Masie Całkowitej dochodzącej do 2,7 ton wraz z lekką przyczepą. W efekcie takiego wyboru łączna DMC zestawu nie przekroczy 3,5 tony, co w świetle przepisów nie wymaga posiadania tachografu i może być obsługiwane przez kierowcę z kategorią prawa jady "B". Rozwiązanie tego typu znajduje również zastosowanie w samochodach ciężarowych i przyczepach.

Kolejną zaletą naszego systemu jest brak konieczności posiadania uprawnień Urzędu Dozoru Technicznego do obsługiwania systemu, jak również brak konieczności posiadania dopuszczenia i przeglądów UDT dla samego urządzenia.

- Prezentowana przez nas ażurowa wersja zabudowy to tylko jedna z istniejących możliwości. W zależności od potrzeb oraz przeznaczenia zabudowy, można wybrać jedną ze standardowych opcji - ażurową, plandekową lub kontenerową, jak również istnieje możliwość dostosowania zabudowy do indywidualnych potrzeb każdego klienta poprzez zamontowanie drzwi tylnych, bocznych, ścianek wewnętrznych stałych bądź ruchomych. Aby zwiększyć uniwersalność zabudowy można ją wyposażyć i zamontować z funkcją wywrotu tylnego, bocznego lub trójstronnego. Warianty te pozwalają na pełne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej zabudowy również do celów transportowych, dystrybucyjnych - tłumaczą przedstawiciele firmy Gniotpol.

Jak działa cały system?

Motorem pracy ramienia wysięgnika jest układ elektryczno - hydrauliczny, sterowany pilotem na przewodzie lub radiowo. Proponowane rozwiązanie pozwala na dotarcie do trudno dostępnych miejsc, w których często ustawione są kosze do selektywnej zbiórki odpadów.

Opatentowany sposób bocznego załadunku jest nie tylko wygodniejszy od dotychczas stosowanych, znacznie bardziej skomplikowanych, rozbudowanych i niewspółmiernie droższych systemów, ale posiada również szereg cech, które decydują o jego wyższości nad tymi rozwiązaniami.

Co więcej podczas pracy z użyciem omawianego rozwiązania nie zachodzi konieczność blokowania ruchu drogowego na czas opróżniania pojemników, gdyż boczny sposób załadunku pozwala na zatrzymanie się pojazdu przy krawężniku i natychmiastowe przystąpienie do pracy. Przy opróżnianiu pojemnika z użyciem systemu nie jest przeszkodą występowanie linii elektrycznych, gdyż wysokość rozładunku kosza nie przekracza pięciu metrów.

Kolejną zaletą zastosowanego w systemie Gniotpol bocznego sposobu załadunku jest sposób wykonania i umiejscowienia ramienia wysięgnika. Nie ogranicza on swoją konstrukcją przestrzeni ładunkowej, a dzięki niskiej wadze nie ogranicza ładowności podwozia samochodu ani przyczepy.
Istnieje również możliwość wyposażenia zabudowy w specjalnie skonstruowany wózek do podwożenia koszy. Jest to znaczne ułatwienie pracy, pozwalające na pełną obsługę systemu przez jedną tylko osobę.

System firmy Gniotpol będzie prezentowany już niebawem podczas targów Taropak, które odbędą się w Poznaniu w dniach 15 - 18 września.