Tworzywo Surlyn chętnie stosowane

Tworzywo Surlyn chętnie stosowane… Dwie firmy oferujące kosmetyki: Bulgari i L’Oreal wybrały niedawno tworzywo Surlyn firmy DuPont do swoich najnowszych rozwiązań opakowaniowych.

Bulgari sięgnęło po tworzywo surdyn przy produkcji swojego flakonu do perfum. Firmie potrzebne było imitujące szkło, transparentne tworzywo, z którego mogłaby powstać zewnętrzna część opakowania. Surlyn w tym rozwiązaniu doskonale eksponuje zawartość opakowania a jednocześnie jest tworzywem, które nie tłucze się i nie ulega odpryskom, co ma duże znaczenie przy tworzeniu opakowań o ostrych krawędziach. Dalsze korzyści surowca, które znalazły uznanie w tym konkretnym zastosowaniu to m.in. odporność na działanie substancji chemicznych, a co za tym idzie także odporność na pęknięcia oraz korozję naprężeniową na powierzchni.

Dwie firmy oferujące kosmetyki: Bulgari i L’Oreal wybrały niedawno tworzywo Surlyn firmy DuPont do swoich najnowszych rozwiązań opakowaniowych.


Warto tez dodać, że projektując opakowanie, w zewnętrznej, formowanej wtryskowo części butelki zaprojektowano specjalne podcięcia, tak aby umożliwić zatrzaskowe umocowanie wewnętrznej tulei z polipropylenu. Dzięki dużej rozciągliwości tworzywa Surlyn, elementy cienkościenne są bardzo elastyczne, co sprawia, że wypraskę można usuwać z formy za pomocą tradycyjnych wypychaczy, bez ryzyka uszkodzenia. W przypadku innych tego typu tworzyw bardzo trudno byłoby spełnić wszystkie wymagania i uzyskać taki efekt końcowy. Ponadto brak nierówności, praktycznie zupełnie niewidoczna linia podziału, oraz umieszczenie niewielkiego punktu wtryskowego pod bardzo grubym dnem butelki to pozostałe zalety, które były możliwe dzięki parametrom tworzywa Surlyn.

Z kolei L'Oreal sięgnął po nie przy tworzeniu kolorowych i przezroczystych nasadek produktów do stylizacji włosów. Surlyn został do tego celu wybrany ze względu na swoją wyjątkową przezroczystość oraz możliwość wytwarzania z tego tworzywa elementów o mocno zróżnicowanej grubości ścianek. Seria „play ball” L’Oréal Professionnel obejmuje produkty do stylizacji włosów, mające zachęcić użytkowników do kreatywnego podejścia i wypróbowania nowych fryzur. Tym właśnie motywem kierowali się projektanci opakowań produktów. Obydwa opakowania dla L’Oreal to białe aluminiowe puszki aerozolu, ozdobione pastelowymi odcieniami błękitu i fioletu. Kluczowym elementem wzornictwa opakowania jest w tym wypadku przezroczysta nasadka w kształcie kuli, uformowana z Surlynu, zabarwionego za pomocą koncentratu na kolor dopasowany do koloru opakowania.

Grubościenne nasadki o średnicy 4,8 cm są kryształowo przejrzyste, bez nierówności, zagłębień lub pęcherzyków powietrza. Jedynym wgłębieniem w nasadce jest otwór na główkę aerozolu. Na krawędzi tego otworu znajduje się zatrzask, dzięki któremu możliwe jest solidne zamknięcie aerozolu, zabezpieczające produkt podczas przechowywania. Wykonanie nasadki w kształcie kuli z otworem powoduje, że ściany elementu formowanego są nierównej grubości -waha się ona od 8 do ok. 3 mm.

Dwie firmy oferujące kosmetyki: Bulgari i L’Oreal wybrały niedawno tworzywo Surlyn firmy DuPont do swoich najnowszych rozwiązań opakowaniowych.



Czytaj więcej: