Więcej polipropylenu w samochodach

Więcej polipropylenu w samochodach… Koncern Miliken Chemical opracował i wprowadził na rynek nowy środek wzmacniający, którego stosowanie ma na celu zwiększenie użycia polipropylenu w produkcji elementów motoryzacyjnych.

Już w tej chwili coraz więcej przedsiębiorstw wytwarzających elementy motoryzacyjne sięga w prowadzonej przez siebie produkcji wewnętrznych i zewnętrznych części samochodowych po polipropylen. Szacuje się, że jest on wykorzystywany w ilości 50 – 70 kg na jeden pojazd. Zdaniem samych zainteresowanych to wciąż niewiele i można byłoby ten udział zwiększyć. Tyle tylko, że tradycyjne wzmocnienia stosowane wraz z tym tworzywem powodują niepożądany wzrost wagi całej konstrukcji, albo też sprawiają, że prezentuje się ona niezbyt elegancko.

Nowy środek wzmacniający Hyperform opracowany przez koncern Miliken Chemical ma jednak odwrócić ten niepożądany trend. Firma, która go opracowała zapewnia, że środek jest w stanie redukować o 15 proc. wagę wytwarzanej z polipropylenu części w porównaniu z tradycyjnymi systemami wypełnianymi minerałami. Jednocześnie Hyperform ma stanowić optymalną równowagę pomiędzy sztywnością i wytrzymałością na uderzenia. Ponadto materiał oferuje porównywalne do mieszanek wypełnianych talkiem wykończenie powierzchni tworzonych z polipropylenu części, których do tej pory nie można było osiągnąć za sprawą wzmocnienia z włókien szklanych.

Zalety stosowania materiału Hyperform oznaczają zastąpienie dużych obciążeń przynoszonych przez ciężkie wypełniacze mineralne, m.in. talk mniejszymi obciążeniami, ale przy porównywalnej wydajności. Zalety Hyperformu to także wyższe temperatury wygięcia przekraczające poziomy talku.

Dzięki zastosowaniu nowych wzmocnień, jako zamiennika włókien szklanych, przetwórcy korzystający z Hyperformu mają uzyskać możliwość rozszerzenia zakresu zastosowanie polipropylenu. Tym samym ma być on możliwy do użycia nie tylko przy produkcji wewnętrznych części konstrukcji samochodów, ale także zewnętrznych komponentów w postaci choćby paneli drzwiowych lub zderzaków.

Czytaj więcej: