Zrozumienie maszyn klienta: nowe szkolenie dotyczące linii produkcyjnej od KHS

Zrozumienie maszyn klienta:…

KHS poszerzył od lat rozwijane portfolio szkoleń operatorskich o usługę kursu dotyczącego pracy linii, ukierunkowaną na całościowe zrozumienie linii. Program jest przeznaczony dla operatorów maszyn i systemów, kierowników produkcji oraz kierowników zmian; obejmuje współzależne procesy, które definiują ogólną wydajność linii rozlewniczej. Poza obsługą maszyn coaching obejmuje przepływy produktów i materiałów, działania w zakresie bieżącego utrzymania ruchu oraz współpracę personelu produkcyjnego. Deklarowanym celem jest pomoc uczestnikom w szybszym wykrywaniu i usuwaniu źródeł zakłóceń, co poprawia efektywność i ogranicza nieplanowane przestoje.

Koncepcja opiera się na założeniu, że wydajność linii zależy od precyzyjnie skoordynowanych procesów w całym systemie. Jak zauważa Pasqual Sturm, audytor ds. optymalizacji linii w KHS - Nasze linie integrują niezawodne procesy maszynowe, dokładnie ze sobą skoordynowane, aby osiągać najwyższą wydajność. Dodaje - Dzięki naszemu coachingowi pracy linii chcemy uwrażliwić kierowników produkcji i kierowników zmian na różne czynniki i źródła zakłóceń typowe dla środowiska produkcyjnego, aby mogli wykorzystywać swoją linię zgodnie z założeniami: do osiągania maksymalnej efektywności i trwałej, najwyższej wydajności. Podejście to ma ustanowić wspólną podstawę zrozumienia, w jaki sposób zachowanie poszczególnych maszyn i detale procesowe wpływają na funkcjonowanie linii jako całości.

Dodatkowym obszarem uwagi jest rosnące wykorzystanie cyfrowego monitorowania i analizy danych w produkcji. Jak podkreśla Roger Schwarz, audytor ds. optymalizacji linii w KHS - Informacje nieprzerwanie gromadzone przez system analizy danych dostarczają kluczowych wskazań dotyczących stanu linii. Kontynuuje - Aby klienci mogli w pełni wykorzystać efektywność swojej linii, personel musi prawidłowo interpretować te informacje. Na tej podstawie można przewidywać możliwe do uniknięcia przestoje. Umiejętność odczytywania i interpretacji sygnałów z linii jest zatem traktowana jako kluczowa kompetencja nowoczesnych zespołów operacyjnych.

Zakres programu i przykład

Coaching uwzględnia zróżnicowany poziom wiedzy wewnętrznej, co KHS wiąże z takimi czynnikami, jak rotacja pracowników, uruchamianie nowych linii oraz zmieniające się wymagania dotyczące efektywności i oszczędności zasobów. Usługa ma wypełniać luki kompetencyjne prowadzące do strat czasu i spadku efektywności linii, umożliwiając uczestnikom odczytywanie związków przyczynowo-skutkowych na linii.

Sturm ilustruje podejście przykładem z praktyki - Weźmy następujący przypadek: na końcu linii przenośnik produktów nie odbiera wystarczająco szybko pełnych palet z paletyzera. Poprzedzająca pakowarka wstrzymuje wtedy pracę i zgłasza zatrzymanie linii. Tę informację należy skonfrontować z rzeczywistymi zdarzeniami na linii, aby zidentyfikować źródło błędu. Operatorzy wykorzystują następnie swoją wiedzę, by odizolować rzeczywistą przyczynę i przywrócić płynne działanie linii. KHS podkreśla, że solidne zrozumienie zależności i interakcji w całej instalacji produkcyjnej jest kluczowe dla szybkiego, ukierunkowanego usuwania usterek.



Poza lepszą reakcją na usterki firma postrzega coaching jako inwestycję w rozwój personelu. Nowi pracownicy zyskują uporządkowaną wiedzę ekspercką, a doświadczeni mogą odświeżyć kompetencje i rozważyć nowe perspektywy. Zdaniem KHS wspiera to rzeczowe i adekwatne reakcje na zmieniające się warunki na hali produkcyjnej oraz pomaga producentom napojów zwiększać efektywność linii i skracać przestoje.

Coaching na miejscu i małe grupy

Każde wdrożenie rozpoczyna się od wstępnej rozmowy w celu wspólnej analizy aktualnego stanu linii. Na tej podstawie KHS prowadzi coaching bezpośrednio na hali produkcyjnej. Schwarz stwierdza - Instrukcje, wsparcie telefoniczne, FAQ, tego jest pod dostatkiem. Dzięki coachingowi pracy linii chcemy pomagać dokładnie tam, gdzie to potrzebne, czyli bezpośrednio przy linii. Wspólnie z uczestnikami wnioski przekłada się na konkretne środki doskonalące. Intensywny format jest przeznaczony maksymalnie dla dwóch uczestników na kurs.