Drukuj

Danone obniża zużycie CO2 przy swoich opakowaniach

Danone obniża zużycie CO2 przy swoich opakowaniach
Firma Danone opracowała innowacyjne narzędzie obliczania emisji dwutlenku węgla w całym łańcuchu wytwórczym. Projekt ma zastosowanie również przy opakowaniach stosowanych przez firmę.

Osiągnięcie Danone zostało właśnie zwycięzcą pierwszej polskiej edycji konkursu Innowacja Zrównoważonego Rozwoju Globe Award. Zwycięski projekt jest elementem strategii Zrównoważonego Rozwoju realizowanej w firmie Danone. W jej ramach firma skupia się na redukcji zużycia energii, wody oraz emisji CO2.

O co chodzi w tym projekcie?

Przed postawieniem konkretnego celu w redukcji emisji dwutlenku węgla firma zdecydowała się obliczyć emisję CO2 w całym procesie produkcji, zwanym „łańcuchem wartości”. Obliczenia objęły wszystkie etapy działalności: od dostawców surowców i opakowań do „końca życia” produktów. W zidentyfikowanych obszarach została obliczona emisja dla poszczególnych grup produktów. Po skonsolidowaniu wyników otrzymano emisję dwutlenku węgla na kilogram gotowego produktu.

Opakowanie Danone

Innowacyjność projektu polega na obliczeniu wielkości emisji na każdym etapie tworzenia produktu - zaczynając od produkcji i dostawy surowców oraz opakowań, po zużycie opakowań przez konsumenta a następnie ustalenie celu dla firmy - i każdej jej części - w obszarze redukcji emisji CO2.

- Jednym z naszych celów biznesowych jest stosowanie takich technologii i rozwiązań, które pomogą nam w jak największym stopniu zredukować emisję CO2. Pozostałą ilość dwutlenku węgla planujemy zrekompensować, aby nasz wpływ na środowisko był neutralny – mówi Przemek Pohrybieniuk, członek zarządu i dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju Danone.

Globe Award to międzynarodowa nagroda, która ma na celu promowanie wartościowych inicjatyw w obszarze zrównoważonego rozwoju i nagradzanie organizacji, które mają osiągnięcia w tym zakresie, a poprzez to wspieranie zrównoważonego rozwoju w całym społeczeństwie.

Czytaj więcej: Opakowania 985 Innowacje 248