Drukuj

Duża etykieta shrink sleeve firmy Masterpress

Duża etykieta shrink sleeve firmy Masterpress
Firma Masterpress stworzyła nową etykietę opakowaniową shrink sleeve. Tym razem znalazła się ona na pojemniku preparatu farmaceutycznego. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wymiary użytego tutaj shrink sleeve`u należą do jednych z największych na polskim rynku.

Etykiety termokurczliwe typu shrink sleeve produkowane są z PVC, PET-G (politereftalanu etylenowy z glikolem) oraz polistyrenu. Różni je poziom kurczliwości. Powstają w procesie zadruku rękawa z folii, która pod działaniem ciepła kurczy się na całej swojej powierzchni.

Etykieta w formie kurczliwego rękawa powstaje z zadrukowanej wcześniej wstęgi folii, która ma charakter syntetycznego i termoplastycznego substratu procesu drukowania. Druk odbywa się w systemie "ze zwoju na zwój". Po zadrukowaniu wstęgi folii formowany jest z niej w drugim etapie rękaw. Następnie jest on nakładany na pojemnik we właściwej pozycji, przycięty do odpowiedniej długości i na koniec obkurczany przy dostarczeniu ciepła.

Duża etykieta shrink sleeve firmy Masterpress

Stosowanie tego typu etykiet przynosi stosunkowo dużo korzyści. Dostarczają one bowiem m.in. możliwości całkowitego pokrycia opakowania i wykorzystania do druku całej jego powierzchni. Wspiera to skuteczność opakowania i zwiększa jego oddziaływanie promocyjne. Rozwiązuje też problem nierównych niekiedy kształtów opakowań, gdy stosowanie klasycznych etykiet nie jest wskazane.

Prezentowane przez nas rozwiązanie to efekt najnowszej współpracy pomiędzy firmą Masterpress, która jest liderem polskiego rynku etykiet termokurczliwych, a firmą Olimp Sport Nutrition, produkującą odzywki dla sportowców.

Przedstawiana etykieta shrink sleeve typu full-body została zadrukowana na słoiku wykonanym z tworzywa HDPE. Etykieta jest połączona w górnej części z plombą zabezpieczającą za pomocą mikroperforacji wzdłużnej i poprzecznej. Warto zaznaczyć, że jest to jedna z największych etykiet shrink sleeve na opakowaniach dostępnych w naszym kraju. Słoik ma powiem pojemność 1,3 l.

Tak znaczący rozmiar etykiety ma też znaczenie praktyczne. Można było na niej umieścić szereg informacji o produkcie i to w trzech językach: po angielsku, szwedzku i polsku. Tym samym etykieta spełniła więc w tym przypadku rolę wymaganej, dla produktów takich jak odżywki, ulotki.