ERG przejmuje Fol-Plast

ERG przejmuje Fol-Plast Firma ERG podpisała umowę zakupu 51 proc. udziałów spółki Fol-Plast z Czeladzi.

Dzięki tej transakcji przychody Grupy Kapitałowej ERG w ciągu najbliższych 2-3 lat powinny wzrosnąć w granicach 30 mln złotych rocznie, a moce produkcyjne o 60 proc. Spółka wejdzie też na nowe rynki, obsługiwane dotychczas przez konkurenta.

Rozmowy trwały od kilku miesięcy i poprzedzone były analizami rynku. Na razie zawarto umowę przedwstępną. Pod uwagę była brana aktualna sytuacja konkurenta i branż, do których dostarcza swoje wyroby. - Przesądziło przeświadczenie, że dzięki tej transakcji wchodzimy w bardzo atrakcyjne nisze rynkowe, na których nie byliśmy dotychczas obecni. Przede wszystkim do grupy dostawców na rynek budowlany oraz opakowań wielomateriałowych. Nie bez znaczenia pozostaje także fakt, iż poprzez planowaną transakcję zwiększymy nasz potencjał produkcyjny i sprzedażowy – podkreśla Maciej Błasiak, prezes ERG.

ERG przejmuje Fol-Plast


Finalizacja warunkowej umowy zakupu większościowego pakietu akcji uzależniona jest od kilku czynników. Przede wszystkim efektów rozmów z wierzycielami, rozwoju sprzedaży oraz poprawy wyników finansowych. Jeżeli tak się stanie ERG ma zagwarantowane prawo pierwokupu pozostałych udziałów. Przy czym nabywcy zakładają, że w ciągu 2-3 lat możliwy będzie powrót Fol-Plalstu do wyników ponad 34 mln rocznej sprzedaży, a takie rezultaty były notowane trzy lata temu.

Fol-Plast specjalizuje się głównie w wytwarzaniu folii polietylenowych jedno i wielowarstwowych oraz w mniejszym stopniu w przetwarzaniu folii metodą zgrzewania i drukowania. Wyroby spółki znajdują zastosowanie jako materiały opakowaniowe, termokurczliwe, ochronne. Kilka lat temu spółka rozpoczęła proces inwestycyjny, który jednak w kryzysowym 2009 r. spowodował poważne problemy w jej funkcjonowaniu.

ERG z kolei konsekwentnie umacnia pozycję na rynku producentów wyrobów foliowych. Po trzech kwartałach tego roku w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r., firma odnotowała ponad 39 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży produktów, które wyniosły w tym okresie 39,45 mln zł.

Czytaj więcej: