Drukuj

Faurecia zaciska pasa w Europie

Faurecia zaciska pasa w Europie
Lider w produkcji elementów wyposażenia samochodowego produkowanych m.in. z tworzyw sztucznych poinformował, iż w pierwszym półroczu br. zysk operacyjny wyniósł 265,2 mln euro i był o 16,9 proc. niższy niż w ubiegłym roku. Całkowita sprzedaż koncernu wzrosła o 5,7 proc. do poziomu 9,2 mld euro, przy czym wyniki zdecydowanie pogarszała sytuacja w Europie, gdzie sprzedaż spadła o 2,8 proc. i wyniosła 3,9 mld euro.

W związku z utrzymującym się kryzysem w europejskiej motoryzacji koncern zamierza wprowadzić program oszczędnościowy, który do końca 2014 roku ma przynieść 150 mln euro oszczędności. Ponadto, w ciągu czterech lat Faurecia zamierza zamknąć osiem z 22 fabryk produkujących fotele samochodowe, zwłaszcza w Europie. Jak dotąd, spółka nie wskazała, które konkretnie zakłady zostaną zlikwidowane, nie udzielono także informacji nt. planowanej skali zwolnień. W ubiegłym roku w Europie koncern rozwiązał umowy z 1700 pracowników.

W pozaeuropejskich lokalizacjach Faurecia odnotowała w pierwszej połowie roku znaczący wzrost sprzedaży - o 18,8 proc. w Ameryce Północnej, 22,8 proc. w Azji oraz 17 proc. w Ameryce Południowej. Koncern systematycznie zwiększa zaangażowanie poza Europą - już 46 proc. wartości sprzedaży pochodzi właśnie z pozaeuropejskich lokalizacji, o 5 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.

W Polsce Faurecia obecna jest w siedmiu lokalizacjach, z czego trzy zakłady - W Wałbrzychu, Grójcu i Jelczu - prowadzą produkcję foteli samochodowych.

Czytaj więcej: Motoryzacja 212