Drukuj

Inteligentne etykiety w tradycyjnych opakowaniach

Inteligentne etykiety w tradycyjnych opakowaniach
Kolejna nowość jeśli chodzi o produkcję opakowań dla win. Wielu europejskich producentów markowych alkoholi, głównie portugalskich, hiszpańskich i francuskich, zaczęło wzbogacać butelki o specjalne etykiety z kodami dwuwymiarowymi.

Nowość została wykonana z myślą o konsumentach, którzy chcą dowiedzieć się możliwie jak najwięcej o spożywanym przez siebie winie. Do tej pory ze zwykłej papierowej etykiety mogli zdobyć stosunkowo niewielką wiedzę o produkcie. Głównie były to skąpe informacje o dacie i miejscu sporządzenia. Najnowsza technika idzie jednak dalej. Przy pomocy telefonu komórkowego możliwe jest uzyskanie znacznie ciekawszych i praktycznie nieograniczonych informacji o kupowanych bądź tez spożywanym winie.

Cały sekret w specjalnych etykietach z tzw. kodami dwuwymiarowymi (QR Code), które zaczynają być coraz powszechniej dołączane do opakowań. Taki QR Code to alfanumeryczny dwuwymiarowy matrycowy kwadratowy kod kreskowy wynaleziony przez japońską firmę Denso-Wave. Jest to zapis modularny i stałowymiarowy. Kody mogą kryć pod sobą różnoraki materiał transmisyjny, czyli wszystko to, co odczyta i pokaże telefon komórkowy. Są więc wykorzystywane jako schowek dla linku kierującego użytkownika na stronę wap. W ten sposób, jeśli zostały umieszczone na opakowaniu, dają konsumentowi możliwość natychmiastowego zdobycia pożądanych informacji na temat danego dobra. Mając opakowanie z pożądaną etykietą ma on do wykonania operację skanowania czarno-białego kwadratu, po czy uzyskuje połączenie ze stroną wap. Pomysłodawcy tych nowoczesnych etykiet win połączyli więc ze sobą trzy narzędzia: unikalny numer identyfikacyjny wina (AVIN), mobilną wersję strony internetowej oraz dołączoną do etykiet i opakowań technologię QR.

Enter a title for the image