Drukuj

Mocny wzrost Plast-Boxu na Węgrzech

Mocny wzrost Plast-Boxu na Węgrzech
W ubiegłym roku firma Plast-Box skokowo zwiększyła sprzedaż na Węgrzech. Przychody spółki na tym rynku wzrosły w 2013 roku o 44,8 proc. w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty. Słupska firma dostarcza na Węgry opakowania na potrzeby różnych branż - używane są m.in. do pakowania farb, dżemów i pomad cukierniczych, produktów ogrodniczych czy karmy dla zwierząt.

- Jesteśmy obecni na Węgrzech od blisko 10 lat i systematycznie umacniamy tam naszą pozycję - mówi Andrzej Sadowski, członek zarządu Plast-Box SA. - Współpracujemy na tym rynku z dużym dystrybutorem, dzięki któremu znacznie skuteczniej docieramy do mniejszych firm stanowiących bardzo duży potencjał sprzedażowy. Jednocześnie dostarczamy nasze produkty także bezpośrednio do finalnych odbiorców, zwłaszcza w przypadku niestandardowych, spersonalizowanych wymagań dotyczących opakowań. Mimo iż na Węgrzech musimy się mierzyć ze znaczącą konkurencją, bo silną pozycję mają tam światowi potentaci z branży opakowań, uważamy ten kraj za przyjazny i planujemy dalej zwiększać tam naszą sprzedaż. Naszym zdaniem rynek węgierski ma ogromny potencjał, w który warto inwestować siły i środki. Dlatego nie tylko zamierzamy rozwijać dotychczasowe kanały dystrybucji, ale także planujemy rozwój naszych linii produkcyjnych, tak by nasze portfolio jeszcze bardziej odpowiadało specyficznym wymogom tego kraju. Dotyczy to zwłaszcza branży spożywczej, gdzie preferowane są inne objętości opakowań i istnieje duże zapotrzebowanie na indywidualne rozwiązania technologiczne.

Węgry są jednym z 30 krajów, w których wykorzystywane są opakowania Plast-Boxu. Po trzech kwartałach 2013 r. sprzedaż eksportowa stanowiła w tej spółce blisko 70 proc. przychodów.

Miniony rok był udany dla słupskiej firmy - po 11 miesiącach 2013 roku spółka odnotowała jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 104,92 mln zł, co oznacza wzrost o 11,3 proc. r/r, a zysk netto wzrósł o 16 proc. (do 3,67 mln zł). Na cały 2013 r. Plast-Box prognozuje osiągnięcie skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na poziomie 145,6 mln zł i skonsolidowanego zysku netto w wysokości 7,4 mln zł.

Czytaj więcej: Rynek 812 Opakowania 987