Nowy elastomer termoplastyczny Hytrel do zastosowań w motoryzacji

Nowy elastomer termoplastyczny… Nowe osiągnięcie koncernu DuPont. Opracowany przez firmę elastomer termoplastyczny Hytrel umożliwia rozwiązać ważny problem konstrukcyjny w sektorze motoryzacyjnym.

Unikalna metoda połączenia funkcji uszczelniającej i oddzielającej w nowych mocowanych poprzecznie, sześciobiegowych automatycznych skrzyniach biegów firmy General Motors, pozwala na znaczne zredukowanie wielkości obudowy, przy jednoczesnym zwiększeniu trwałości sprzęgła i skrzyni biegów. Obie nowe skrzynie biegów są stosowane w jednostkach napędowych wielu produkowanych przez General Motors marek samochodów, takich jak Chevrolet Malibu, Daewoo Tosca oraz Buick LaCrosse.

Zintegrowany zespół przegrody oraz uszczelnienia typu wargowego, wykonany z termoplastycznego elastomeru poliestrowego DuPont Hytrel, zlokalizowany jest w obudowie przekładni hydrokinetycznej. Ma na celu zredukowanie napowietrzania oleju, zapewniając jednocześnie uszczelnienie, które ogranicza zalewanie łańcucha napędowego płynem hydraulicznym. Umożliwia przy tym właściwe napełnienie przekładni olejem. Jednoczęściowy, elastyczny element pozwala znacznie zredukować koszty, ponieważ nie ma potrzeby stosowania kosztownych, wieloetapowych procesów produkcyjnych i montażowych, jak w przypadku tłoczenia metalu, czy elementów z tworzywa sztucznego z gumową kulką.

Nowy elastomer termoplastyczny Hytrel do zastosowań w motoryzacji

- Rozpoczynając kilka lat temu prace nad tym elastomerem, przez cały czas prowadziliśmy ścisłą współpracę z General Motors. Dzięki temu udało nam się zoptymalizować rozwiązania podczas opracowywania materiałów i procesów produkcyjnych dla tego projektu. W praktyce oznacza to optymalizację kosztów przy pełnym wykorzystaniu innowacyjność rozwiązań - oceniają przedstawiciele koncernu DuPont. - Hytrel jest materiałem kluczowym dla tego projektu. I choć zazwyczaj nie jest uważany za materiał stosowany w skrzyniach biegów, to jednak okazało się, że zapewnił idealną równowagę między elastycznością, a sztywnością mimo ekstremalnych temperatur. Pozostał też doskonale dopasowany do obudowy przekładni i jednocześnie był odporny na pęcznienie w kontakcie z innymi substancjami, takimi jak oleje, rozpuszczalniki alifatyczne oraz aromatyczne.

Zintegrowany zespół przegrody oraz uszczelnienia wargowego, wykonany z termoplastycznego elastomeru poliestrowego DuPont Hytrel, zlokalizowany jest w obudowie przekładni hydrokinetycznej i ma na celu zredukowanie napowietrzania oleju, zapewniając uszczelnienie ograniczające zalewanie łańcucha płynem, umożliwiając napełnienie płynem przekładni w całym cyklu życia zespołu.

Czytaj więcej:

Reportaże

Forum