Drukuj

Opakowania z tworzyw doskonałe na indywidualne zamówienie

Opakowania z tworzyw doskonałe na indywidualne zamówienie
Ostra konkurencja, aby wyróżnić swój produkt na półce powoduje wzrost zapotrzebowania na opakowania konsumenckie projektowane na indywidualne zamówienie - uważa Stephen Bell, dyrektor handlowy ds. opakowań w koncernie RPC. I dodaje, że opłaca się tworzyć zindywidualizowane opakowanie.

Stephen Bell: - W czasach recesji - a chyba nawet szczególnie wtedy - marki szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych muszą walczyć o przyciągnięcie i utrzymanie klientów oraz o zwiększenie udziału w rynku. Konkurencja na zatłoczonych półkach jest zażarta nawet przy dobrej koniunkturze, a gdy kryzys daje się we znaki sytuacja staje się znacznie trudniejsza.

W ciężkich czasach szczególne możliwości otwierają się przed firmą, która jest gotowa oprzeć się trendom i zainwestować w indywidualnie zaprojektowane wyposażenie narzędziowe do produkcji opakowań z tworzyw sztucznych. Nie tylko zapewnia to maksymalną synergię między projektem opakowania i celami marketingowymi, ale może też przyczynić się do ograniczenia długoterminowych kosztów poprzez zmniejszenie wagi opakowania.

Opakowania z tworzyw doskonałe na indywidualne zamówienie


Rozpoznawalność marki pozostaje najbardziej bezpośrednią korzyścią z zastosowania specjalnie zaprojektowanego opakowania, ponieważ konsumenci identyfikują się z kolorami i kształtami w takim samym stopniu, w jakim ufają nazwie marki.

Elastyczność procesu formowania wtryskowego pozwala na kreatywność w projektowaniu kształtu opakowania, aby zapewnić duże wrażenie. Unikatowe cechy opakowania – intrygująca estetyka czy też specyficzna funkcjonalność – mogą być właśnie tym, co „sprzeda” produkt. Odnosi się to tak samo do ustalonych marek, jak i produktów nowych na rynku.

Podobne innowacje można tworzyć za pomocą nowoczesnych technik zdobniczych. Na przykład technologia etykietowania w formie (IML) zapewnia trwałe zdobienia umieszczone precyzyjnie w tym samym miejscu na każdym opakowaniu z dokładnością do części milimetra, co może być istotną zaletą, gdy produkty ułożone są obok siebie na półce supermarketu.

Indywidualność rozwiązania projektowanego na zamówienie zapewnia też marce pewien stopień ochrony przed tanimi wersjami konkurencyjnymi. Dużo trudniej jest markom naśladować opakowania formowane wtryskowo, ponieważ konieczne jest stworzenie wyposażenia narzędziowego i zainwestowanie w maszyny. Dzięki tej konkurencyjnej przewadze marka jest lepiej postrzegana jako przyszłościowa, kreatywna i pożądana.