Drukuj

Plastivan Polska wykorzystuje koniunkturę na produkty z tworzyw sztucznych

Plastivan Polska wykorzystuje koniunkturę na produkty z tworzyw sztucznych
1,5 mln zł. kosztowało firmę Plastivan Polska wybudowanie dwóch hal produkcyjnych w Biskupicach Wielkopolskich. Dzięki sfinalizowanej właśnie inwestycji spółka, znana m.in. z bogatej oferty produktów wykończeniowych z tworzyw sztucznych, będzie mogła rozszerzyć produkcję wyrobów z PVC, paneli boazeryjnych i parapetów.

Budowa nowych hal w głównej siedzibie firmy w podpoznańskich Biskupicach Wielkopolskich trwała niecałe cztery miesiące. Każdy z nowych obiektów liczy około 1000 mkw. Wraz z rozbudową zakładu wzrośnie również o 20 proc. liczba zatrudnionych pracowników. W tej chwili w Plastivan Polska pracuje 25 osób.

To nie koniec ambitnych planów polskiej części belgijskiego koncernu. Już niebawem wyłoży on kolejne 500 tys. euro na uruchomienie dwóch nowych linii produkcyjnych wytwarzających panele podbitkowe.

- W bieżącym roku koniunktura na polskim i europejskim rynku budowlanym przerosła oczekiwania wszystkich producentów. Konieczne było podjęcie decyzji o szybkim wybudowaniu nowych hal, a tym samym zwiększeniu mocy produkcyjnych. Stąd zakup jednej i planowany zakup kolejnych linii produkcyjnych - mówi Mikołaj Przybyła, dyrektor zarządzający Plastivan Polska.

Nowa hala Plastivan Polska


W tej chwili najważniejszym rynkiem eksportowym Plastivan Polska jest Litwa - udział tego rynku w eksporcie paneli boazeryjnych, parapetów i innych produktów z PVC sięga 50 procent - a także Rumunia i Bułgaria.

Plastivan specjalizuje się w opracowywaniu zaawansowanych technologii i produktów dla branży budowlanej. W swoim asortymencie posiada liczne produkty wykończeniowe z tworzyw sztucznych. Dysponuje też ofertą w postaci systemów desek tarasowych z kompozytu drewnianego. - Kompozyt, czyli połączenie mączki drzewnej z tworzywem sztucznym daje bardzo szerokie możliwości zastosowania tego produktu w budownictwie – przyznaje Mikołaj Przybyła.

W ostatnim czasie Plastivan Polska notował bardzo dobre wyniki finansowe. W latach 2005 i 2006 mógł się pochwalić zyskiem o wielkości, odpowiednio, 475 tys. zł oraz 850 tys. zł. To jednak i tak nicwiele w porównaniu z bieżącym rokiem. Tylko w pierwszym półroczu udało się firmie wypracować 1 mln zł. zysku.

Systematycznie rośnie też wartość eksportu. Dwa lata temu przyniósł on spółce 2,8 mln zł, rok temu już 4,7 mln zł, a w tym roku, tylko do końca sierpnia, 4,2 mln zł.

Nowa hala Plastivan Polska


Plastivan, to firma belgijska, która istnieje od 40 lat. Zatrudnia w całej Europie 120 osób, a roczny obrót kształtuje się na poziomie 25 milionów euro. Od 1990 r. zaczęła rozszerzać swoją działalność na inne kraje naszego kontynentu. Nad Wisłą działa od 14 lat. Biuro handlowe i magazyn dystrybucyjny powstały w Warszawie, a sześć lat temu w Biskupicach koło Poznania wybudowano zakład produkcyjny z zapleczem magazynowym.

W 2005 r. Plastivan Polska podpisał umowy, na podstawie których jego produkty zwiększyły swoją obecność na rynku litewskim, a także pojawiły się na Łotwie, Słowacji, w Czechach, Bułgarii, Mołdawii, Rumunii oraz Rosji. Od 2007 r. rozpoczął współpracę z kolejnymi dystrybutorami z Rumunii i Bułgarii.