Drukuj

Polska ważnym rynkiem dla koncernu DuPont

Międzynarodowy koncern DuPont zwiększa swoją obecność w naszym kraju. Firma nie tylko intensyfikuje działania marketingowe, czego dowodem jest nowa i funkcjonalna strona internetowa, ale też notuje coraz lepsze wyniki jeśli chodzi o działalność handlową. - Faktycznie polski rynek jest jednym z najważniejszych jeśli chodzi o działanie koncernu - przyznaje Magdalena Kicińska z firmy DuPont.

Firma podsumowała właśnie pierwszy kwartał tego roku. Okazuje się, że jej obecność w naszym kraju wiąże się z wieloma sukcesami.

- Polska jest dla DuPont największym rynkiem w Europie Środkowej. W pierwszym kwartale 2008 r. osiągnęliśmy w Polsce 40 proc. wzrost sprzedaży, przy znacznym zwiększeniu przychodów w segmencie rolnictwa i środków odżywczych. W tych dwóch obszarach od początku roku nastąpił wzrost o 57 proc. - mówi Thierry Marin, Dyrektor Regionalny DuPont na Europę Środkową.

Jak tłumaczą przedstawiciele firmy wyniki uzyskane w Polsce odzwierciedlają znakomite osiągnięcia DuPont w całym regionie. Sprzedaż koncernu w Europie Środkowej zwiększyła się w pierwszych trzech miesiącach tego roku o 41 proc. Stało się tak za sprawą wzrostu w każdej z pięciu platform biznesowych firmy i przy największym udziale segmentów rolnictwa i środków odżywczych oraz farb, lakierów i technologii barwienia.

Optymistyczne są też wyniki na rynku globalnym. W pierwszym kwartale tego roku DuPont poprawił je o 9 proc. Łączna sprzedaż osiągnęła poziom 8,6 miliarda dolarów. Na taki rezultat złożył się wzrost lokalnych cen sprzedaży i dodatnie różnice kursowe zniwelowane częściowo spadkiem wolumenu o 1 proc. i spadkiem netto o 1 proc. spowodowanym głównie sprzedażą części działalności chemicznej. Uzyskany wzrost lokalnych cen sprzedaży z nadwyżką zrekompensował wyższe ceny surowców.

Analizując dokładnie geograficzną strukturę sprzedaży widać, że sprzedaż osiągnięta poza Stanami Zjednoczonymi stanowiła 62 proc. całości i wzrosła o 16 proc. Duży wpływ miały na to z pewnością rezultaty zanotowane w naszym kraju. Natomiast sprzedaż firmy w USA utrzymała się na zeszłorocznym poziomie.

- Dobrze rozpoczęliśmy ten rok - ocenia Charles O. Holliday, Prezes DuPont. - Inwestycje w sektorze rolnictwa i na rynkach wschodzących pozwoliły nam wykorzystać silny wzrost w tych obszarach, które w połączeniu z korzyściami uzyskanymi w efekcie wprowadzonych programów poprawy wydajności, z nawiązką zrekompensowały wzrost kosztów surowców i słabą koniunkturę na niektórych rynkach w USA. Będziemy nadal w szybkim tempie zwiększać przychody dzięki produktom o wysokiej wartości dodanej opartych na zdobyczach naukowych i poprawie wydajności. Pomimo odczuwalnego spadku popytu na niektórych rynkach w USA, miniony kwartał stanowi dobry pierwszy krok w kierunku zakładanego przyspieszonego tempa wzrostu - przyznał Holliday.

DuPont istnieje od 1802 r. Działa w ponad 70 krajach. Jest firmą oferującą produkty i usługi oparte na badaniach naukowych. Dostarcza szeroką gamę innowacyjnych produktów i usług. Aby usprawnić komunikację z klientami wprowadził podział działalności według pięciu głównych rynków, na których działa. Są to: rolnictwo i żywienie, zaawansowane technologicznie materiały, farby, lakiery i technologie barwienia, elektronika i telekomunikacja oraz bezpieczeństwo i ochrona.

Od pewnego czasu działa też polskojęzyczna, odnowiona strona firmy DuPont. Jest dostępna tutaj:DuPont po polsku

Czytaj więcej: Sprzedaż 123

brak
Biznes Start

DuPont Poland Sp. z o.o.

Tworzywa konstrukcyjne, elastomery termoplastyczne, elastyczne folie, tworzywa, farby drukarskie