Drukuj

Rośnie znaczenie e-mailingów

Badania rynku reklamowego w Polsce pokazują, że e-mailingi reklamowe cieszą się coraz większą popularnością. Oto bowiem liczba firm, które w ostatnim roku korzystały z tej usługi marketingu wzrosła o 22 proc.

E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego realizowana przy pomocy poczty elektronicznej, czyli praktycznie każda masowa wysyłka korespondencji kierowanej do dużej grupy odbiorców. Do najważniejszych zalet marketingu e-mailowego zalicza się szybki przekaz spersonalizowanej informacji, selektywność przekazu tzw. targeting, mierzalność, wysoką skuteczność oraz efektywność kosztową.

Oczywiście taka usługa jest dostępna także za pośrednictwem naszego serwisu Plastech.pl. W naszej bazie wysyłkowej mamy zarejestrowanych ponad ponad 18 tys. adresów.

Taka liczba pokazuje, że w Polsce mailingi są narzędziem coraz chętniej wykorzystywanym przy promocji firmowych usług i produktów. W tym roku ponad połowa firm - jak wynika z informacji podawanych przez serwis mediarun.pl - do prowadzonych przez siebie akcji wykorzystała profesjonalny system e-mailingowy. Z prognoz wydatków na przyszły rok wynika, że marketerzy zwiększą nakłady finansowe na budowę własnych baz.

Spośród managerów którzy zadeklarowali, że w minionym roku włączyli działania wykorzystujące pocztę elektroniczną do swoich strategii promocyjnych aż 85 proc. widzi ich wymierne korzyści. Najczęściej wymieniano większą liczbę kontaktów z klientami i wzrost liczby odwiedzin serwisu www. W rezultacie aż sześć na dziesięć osób odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje zwiększenie intensywności działań promocyjnych wykorzystujących pocztę elektroniczną. Tylko 6 proc. badanych nie zamierza korzystać w przyszłości e-mail marketingu.

Powszechne jest także korzystanie z newsletterów, czyli maili zawierających najważniejsze informacje z wybranej dziedziny. Ponad 90 proc. ankietowanych internautów subskrybuje więcej niż jeden newsletter. Wskazują też na podobne jak w zeszłym roku korzyści wynikające z otrzymywania newsletterów, które związane są w największym stopniu z zaspokajaniem potrzeb informacyjnych. Dlatego wśród zamawianych biuletynów dominują wciąż te branżowe oraz dzienniki internetowe. Co ciekawe na trzecim miejscu znalazły się newslettery reklamowe, co oznacza, że badani chętnie otrzymują komunikaty o charakterze marketingowym.

Zapraszamy do korzystania z usług e-mailingowych oferowanych przez nasz wortal Plastech.pl. W tym celu prosimy o kontakt pod nr tel. +48 56 622 90 37 lub poprzez e-mail: info@plastech.pl.

Czytaj więcej: Reklama 39