Drukuj

Rozmowa z Agnieszką Białas-Piłat, dyrektorem targów RubPlast Expo

Przed nami targi RubPlast EXPO. Będzie to druga edycja wystawy dla branży tworzyw sztucznych i kauczuku. Czego mogą spodziewać się wszyscy wystawcy i odwiedzający tę imprezę?
Z pewnością tego, że będzie to o wiele większa wystawa w porównaniu z jej ubiegłoroczną edycją. Jest to efektem ścisłej współpracy z Instytutem Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników. Jednym z hitów obecnych na targach, będzie mobilna prezentacja nowej wtryskarki BOY XS, przygotowana przez firmę Wadim Plast.

Maszyny te zostały zaprojektowane specjalnie dla zastosowań mikrowtrysku i form jednokrotnych. Precyzja, dokładna powtarzalność i bardzo dobra dostępność przestrzeni formy, to nie tylko hasła dotyczące wtryskarki. Będą się mogli o tym przekonać wszyscy, którzy są zainteresowani maszyną o minimalnym zapotrzebowaniu na miejsce, przeznaczoną do pracy ciągłej i przyjdą na drugą edycję targów RubPlast EXPO.

Nowością towarzyszącą wystawie będzie „Strefa Wiedzy”. Co to takiego?
W ramach „Strefa wiedzy”, której będzie można uzyskać najistotniejsze informacje w zakresie wymogów rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego z 18 grudnia 2006 roku, w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH).

Swoją ofertę przedstawią m.in.: Ministerstwo Gospodarki oraz Instytut Chemii Przemysłowej im. prof. Ignacego Mościckiego, Polska Izba Przemysłu Chemicznego, Instytut Chemii Nieorganicznej, Instytut Przemysłu Organicznego, Instytut Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników, Instytut Ciężkiej Syntezy Organicznej „Blachownia”. Co roku „Strefa Wiedzy” będzie poświęcona innemu zagadnieniu, które jest istotne dla branży.

Agnieszka Białas-Piłat, dyrektor targów RubPlast Expo

Mówiąc o RubPlast EXPO mówimy już o targach lokalnych, ogólnopolskich, czy też już w pewnym stopniu międzynarodowych?
Oczywiście, ze targi RubPlast EXPO mają status międzynarodowy. W tym roku będziemy gościć wystawców z takich krajów jak Niemcy, Wielka Brytania, Czechy czy Francja. Ponadto już mogę zdradzić, że do udziału w przyszłorocznej edycji tych targów zgłaszają się kolejne firmy spoza granic naszego kraju.

Jest Pani osobiście zaangażowana w organizację RubPlast Expo. To oznacza m.in. częste kontakty z firmami z branży tworzyw sztucznych. Jak z Pani perspektywy wygląda obecna kondycja tej branży w porównaniu z innymi sektorami. Kryzys ekonomiczny jest tu tematem wiodącym i widocznym?
Branża zaczyna odżywać, co chociażby widać po liczbie naszych wystawców. Jeszcze w pierwszych miesiącach tego roku można było mówić o kryzysie w branży tworzyw sztucznych i gumy. Firmy ograniczały wtedy swoje budżety na działalność marketingową. Teraz na szczęście wszystko powinno wracać do normalności.

Jak są postrzegane targi RubPlast EXPO przez branżę? Udało się już zbudować choćby ich rozpoznawalność?
O to trzeba zapytać przedstawicieli branży. Odpowiadając jednak na pytanie można powiedzieć, że nazwy firm oraz ich ilość na naszej wystawie mówi sama za siebie. Według mnie jest to sygnał, że targi RubPlast EXPO zaczynają być rozpoznawalne, choć jest to stosunkowo młoda wystawa.

Wiadomo, że RubPlast EXPO to młoda impreza w kalendarzu targowym i jak każda młoda impreza musi okrzepnąć by jej marka stała się jednoznaczna i taka, której już nikomu nie trzeba przedstawiać. Jak w Pani ocenie powinny wyglądać te targi np. za 10 lat?
Wtedy będziemy organizować 12 ich edycję. Targi RubPlast EXPO będą za 10 lat silną wystawą o ugruntowanej pozycji, z najbardziej liczącymi się w branży firmami.

Dziękujemy za rozmowę