Drukuj

Rozmowa z Januszem Mazurczakiem, dyrektorem targów Taropak


Jak wygląda pozycja Taropaku na tle innych wystaw europejskich dla branży opakowaniowej?
Bez wątpienia są to największe targi w krajach tzw. Nowej Europy, które są przeznaczone dla sektora opakowaniowego. Mamy ten handicap, że Taropak ma już 35 lat i w tym czasie stał się doskonale rozpoznawalną marką. Wiedzą o tym zarówno firmy polskie jak i zagraniczne. Jesteśmy w tej dobrej sytuacji, że nie musimy przekonywać o renomie naszej wystawy.

Oczywiście z takimi targami jak Interpack, Emballage czy Hispack nie możemy się równać, ale w naszej części Europy jesteśmy bezkonkurencyjni. Biorąc pod uwagę wielkość powierzchni wystawowej targów opakowaniowych w całej Europie, plasujemy się na siódmej pozycji.

Janusz Mazurczak, dyrektor targów Taropak

Czy w przyszłości czeka nas dalsze umiędzynarodowienie Taropaku?
Chciałbym aby tak było, ale nie jest to łatwe. Coraz trudniej o wystawców z zagranicy, bo coraz więcej firm zagranicznych pojawia się w naszym kraju, otwiera tu swoją działalność i po prostu staje się polskimi firmami.
Ważny jest jednak fakt, że międzynarodowy charakter od zawsze był jednym z wyróżników Taropaku, a po naszym wejściu do Unii Europejskiej stał się jeszcze wyraźniejszy.

W ostatnich latach przyglądając się naszym wystawcom zauważyłem jeszcze jeden ciekawy trend. Otóż wiele małych i średnich przedsiębiorstw pojawia się na targach tylko po to by sprzedać tu np. swoje maszyny. Nie interesują ich jakiekolwiek inwestycje na polskim rynku. Jedyne na czym im zależy to sfinalizowanie sprzedaży. Ten przykład pokazuje, że zmieniają się też cele, z którymi przyjeżdżają na Taropak międzynarodowi wystawcy.

Gościem tegorocznego Taropaku będzie Keith Paerson. Fakt obecności szefa Światowej Organizacji Opakowań świadczy chyba o randze wydarzenia?
Bez wątpienia tak właśnie jest. Przybędzie on na nasze i COBRO zaproszenie. Taropak to licząca się impreza i jest mi bardzo miło, że Światowa Organizacja Opakowań również to dostrzega.

Główny cel wizyty naszego gościa, to oczywiście zapoznanie się z polskim rynkiem i wręczenie nagród w Ogólnopolskim Konkursie Opakowań PakStar 2008. Konkurs ma promować osiągnięcia przemysłu opakowań w Polsce.

Oceniane są w nim opakowania lub ich elementy np. etykiety oraz materiały opakowaniowe. Nagroda lub wyróżnienie przyznane w Konkursie PakStar umożliwia zgłoszenie opakowania do udziału w Światowym Konkursie Opakowań WorldStar. Zatem poprzez nasz konkurs można na całym świecie promować polskie opakowania.